Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty
Ketju maahan levalleen.
Auto ketjun yli melkein loppuun.
Rautalangalla kiinni kulutuspintaan.
Hitaasti eteenpain ja toinen auttaa ja selvittaa ketjua koko ajan.
Jos teet kuten teit, ketju jaa jalkeen ja jaa lyhyeksi, kuvissa nakyy miten sivuketjut osoittavat eteenpain=ei hyva.
Ketjun on noustava, ei laahattava.
Sisa ketju kiinni sitten ulkoketju.
Katso myos pyorimissuunta, etta ketjulukko osoittaa "jouhevasti" eteenpain ei vastakarvaan. Muutama ajolenkki rauhallisesti ja kiristys muutaman kerran joka ajon jalkeen.
Tehokkain kiristys on sateittaisesti esim liinoilla ulko puolelta.
Ossaan laittaa ketjut, mutten ossaa opettaa, sorry. 
|
Täytyy testata noinkin. Siis jos oikein ymmärsin, niin ketju pitäisi nousta koko ajan renkaan alta?
Lukot kattelin kyllä tuossakin, että jäävät "myötäkarvaan".
Tuo kyllä varmaan helpottaa lukkojen kiinnitystä, että kulutuspinnalta sivuille tulevat ketjut tulevat suoraan sivullepäin. Tuossa yksin turatessa ei vaan koko aikaa voinut asetella ja sitten ne meni tuolleen.
Eikös ne nyt kuitenkin kuulu saada ilman liinakiristyksiä oikealle kireydelle. Tai siis ei liian kireelläkään kai hyvä? Ainakin armeijassa ajeltiin maseilla useita päiviä yhdellä asennuksella ilman lisäkiristyksiä eikä ongelmia ollut.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki
Tuonoinii, kyl mä oon aina laittanu ketjut noin ku VMT, ainut ero on ollu että laitan vedon tuohon "kuve lenkkiin" EDIT: ensimmäiseen liitos kohtaan mistä lähtee kulutuspintaan päin.... sit ympäri sillai että liitoskappaleet tulee klo 9 ja 11 väliin (oikealtapuolen katottuna) niin saa lenkit kii. Ensi kulutuspinnan lenkit kii, sitte sisäsyrjä ja lopuks ulkosyrjä. riippuen sit laitanko etuperin vai takaperin ajamalla, mut ketjut vetoon sillai että kiristys salva jää myötäkarvaa....
|
Tuo täytyy kanssa testata, miten vaikuttaa, että laittaa narut tms. ulommaksi. Silloinkin voisi kuvitella sivulle suuntautuvien ketjujen menevän paremmin suoraan sivulle.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Ite traktoriin eteen ketjuja laitettaessa huomasin, et kun kierroksen pari pyöräyttää rengas ilmassa niin saa kiristää
|
Tolleinhan on hyvä asetella, kun vaikka traktoriin talveksi laittaa ketjut, mutta ilman tunkkauksia tehtävä tapa nyt hakusessa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saleksi
eikös noi saa nakattua renkaan päälle kuin tikapuu/siksak gunnebot vetosten päälle?
Tuohan on ajatuksena sama kuin mehtäkonneenrenkaalle ketingin laitto.
|
Ei kuulosta mukavalle nostella noita ketjuja renkaan päälle ainakaan yksin.

Sen verran ne kuitenkin painaa. Vaikka oishan siinä hyvä asetella.