Näytä yksittäinen viesti
  #2349  
Vanha 15.01.2014, 08:16
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ainakin minun LN-65:sessa oli k.o nivelet purettavia/jousikuormitteisia, siis NIIDEN kuuluu joustaa... siis ne nivelpesät, missä on saksisokalla lukitus, ettei isolla meisselillä pääse purkamaan ohjausvarren päästä.
en tiedä, paljonko niiden saa joustaa esim. katsastuksessa, mutta uskon että puhutaan millistä....

Ja jos meinaat uusia sen nivelen, minkä toinen osa on akselin olkatappi tuon "banaanin" keskellä, niin maksaa aika paljon....

Siis Noissa LandCruisereiden ja hiluxin nivelissä tuo juosikiristeinen on käytännössä ikuinen (yli 25 vuotta?) kun muistaa ruikata vaseliiniä nippaan...

Toki tuo nivel voi kulua väljäksi, jopa aika äkkiä; renkaat niin epätasapainossa, että ravistaa tuosta nivelestä jousen kautta, niveltä ei ole rasvattu.... jne
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
eli tarkoitan siis juurikin sitä niveltä joka on simpukalta lähtevässä tangossa ja tulee tuohon banaaniin kiinni ja väljyyden ovat SENTTEJÄ! sen verta kova väljys että auto hakee aika huolella. muut nivelet on ihan napakat ja tuo näyttää joltain osin purettavaltakin kun naula sokat on joku tempassu päihin.
sitä kai tuossa tarkoitettiin...
ota sokka irti, ja kiri meisselillä sopivaksi. sokka varmaan jo pudonnut jos päässy löystymään, sehän sen sokan tarkoitus on että lukitaan kiristys paikalleen.
siis tiirailet sen tangon päihin.
taitaa päästä irtoamaanki pallonivelestään jos rojut pyöriny irti...
edit eiku oothan sää näköjään jo löytäny ne sokat

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 15.01.2014 08:19
Vastaa lainaten