Jos et ole itse nostanut etupäätä niin suosittelisin myös niiden pyöräkulmien/kallistuksien tarkistuksen. Erillisjousitetussa keulassa rengakallistukset muuttuu joustoissa ja isommissa heitoissa keulan noustessa (rengas ala-asennossa) voi renkaat olla aika "traktorimaisesti => \/" kallellaan jolloin se kyllä menettää suuntavakavuutta. Itse säädätin valmistajan ohjearvojen toiseen ääripäähän eli näin /\ jolloin renkaat ovat asiallisesti keulaa keventävissä pompuissakin. Tietenkin huojumista lisää sekä matalahko paine (minun KC:ssä valmistajan suositus jotain 2,6-2,8kg ja ajan kadulla 2,5kg kun renkaana on BFG AT 275/70-16 = 31,3" ja 11" leveä) että korkea painopiste. Lisäksi jonkinlainen keulan "soutaminen" on ominaisuus eikä vika, kun keula on niin pirun painava suhteessa perään. Niin se oli myös aivan tuliuutena minun KC:ssä (vm.2003), vääntösauvojen kiristäminen eli jousituksen jäykistäminen ja kallistuskulmien säätäminen auttoi asiaa jonkin verran.
-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
|