Lainaus:
quote:
Edit: Ja sitä piti sanoa, että en äkkiä laittais kahta laturia rinnan samaan sähköjärjestelmään. Pitäis rakentaa semmonen diodipatentti, joka estää virran kulun laturille päin. (molemmille latureille)
|
Kun noin äkkiä miettii niin eihän ne laturit toisiaan sotkisi. Jännitteensäädinhän mittaa vaan akun jännitettä ja lisää jännitettä (=virtaa) tarvittaessa.
Varmaan normaalikäytöllä se laturi, jossa jännitteensäädin sattuu yksilönä olemaan "herkempi lataamaan" lataisi kokoajan ja se toinen huilailee.
Sitten kun ruvetaan kuormittamaan niin akkujännite putoaa reippaasti ja kumpikin ryhtyy lataamaan.
Niiden diodien kanssa on se ongelma, että ne pudottaa latausjännitettä vähintäänkin 0.4 V yleensä 0.6V.
Pitäisi saada vietyä akkujännite sen diodin jälkeen säätimelle.
Lisäksi yleensähän latureissa diodisilta on viimeisenä ennen akkua eli ei se ylimääräinen diodi siellä varmaan mitää auttaisi.
- jm
KoMk ry. Off Road Team