Sorry topiikin lainauksesta
Siis onko nuo 5,9 (6bt, 12 valve?) Tarvikeosat minkälaista kuraa? (mistä tietää ettei ole?)
Siis minulle tuli vähän ajettu merikone, olikohan 230 hv, josta kiertokangen laakeri on leiponut tapaturmaisesti kiinni, ja niin pahasti että maahantuojan mukaan pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanki. (siis öljykanavassa oli ollut ylimääräinen metallipala)
Alkuperäinen kampiakseli maksaa "omaisuuden", ja joku kauppasi käytettyä "ajokuntoista" kampiakselia 600e ja kiertokankea "Viiskymppisellä" kun ostan akselin...
Siis netissä/ebay:ssä uusi tarvikeakseli? maksaa noin 500e ja kiertokanki 50e kotiin toimitettuna.
Koneella on ajettu muistaakseni n. 2000 tuntia, ja keskikulutus vajaa 10 litraa/h. Siis kannattaako kasasta käytetyillä/alkuperäisillä männillä- männänrenkailla ja laakereilla, kun kuulemma "uudenveroiset", vai pistänkö muutaman satasen lisää, ja laitan kaikki uutta tarvikeosaa? siis kestääkö nuo tarvike kannentiivisteet yms?
p.s Kävi mielessä myydä pois "perusmoottorina" ilman lämmönvaihtimia ja vesijäähdytetyllä pakosarjalla/-pesällä olevaa turboa...