Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.11.2013, 12:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Noi kalvopumput saattaisivat kaivata hiukan vastapainetta, etteivät nakuta kokoaikaa täysillä/tyhjää?
Tuokin on mahdollista. Kokeilin vielä eilen tota hyytynyttä pumppua, niin se pumppas hienosti alkuun, rupes hidastuu ja lopulta pysähty. Ja oli melkoisen kuuma, vaikka läpi meni muutaman asteen lämpöistä bensaa. Ehkä 10minuuttia se pumppas. Eli viallinen se mun mielestä on.



Sitte kaivoin hyllystä lähes käyttämättömän facet red top pumpun jonka ostin suunnilleen vuonna 2000 tohon tasamaalla ajettavaan volvoon, mutta se oli kuitenkin äänekäs ja vaihdoin tilalle ihan perus rullakennopumpun ja se on siirtäny bensaa ny kolmetoista vuotta surke tankille ilman ropleemia. Mutta se saakin bensaa "painovoimasyötöllä".

No testasin tätä uusvanhaa red toppia noin tunnin ja ei ainakaan lämmenny tippaakaan ja tuottoakin oli ihan eri lailla. Ääni ei blazerissa tule kuulumaan häirittevänä niinkuin katuvolvossa, joten kokeilen luultavasti tuota pumppua ny seuraavaks.



Molemmat pumput eli bilsun ja toi facet ilmaantuivat kyllä ihan hienosti vaikka pumppu oli kiinni ruustukissa ja kanisteri lattialla, eli nostokorkeutta oli reilusti enempi kuin autossa jossa sitä tulee 10-20cm kun auto tasamaalla. Ja metässä kait se vois horasta ilmaa pahassa paikassa, mutta ilmaantumisenhan odotetaan tapahtuvan kun auto taas suht vaaterissa joten ehkä se toimii. Ja mitä täydempi tankki, sitä epätodennäköisemmin sitä ilmaa edes systeemiin joutuu.

Pahoittelen loputtoman tuntuista bensapumppu spekulointia, mutta ehkä tää tästä ja seuraavaks päästään johonkin mielenkiintoisempaan asiaan!
Vastaa lainaten