Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.11.2013, 08:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Ite suunnitellu vähän saman suuntaista. Jostain löysin jokin aika sitten noihin tehtyjä jakolaatikoita mihin oli lisätty takaveto mahdollisuus. Saattais toi kulutus puoli muuttua kovastikin positiivisempaan suuntaan.
Käsittääkseni noissa HMMWV:ssä on 242HD:n versio (242AMG), mistä vain on jätetty takavetomahdollisuus pois. Periaatteessa sama laatikko kuin vaikka Jeep Cherokeen tai Grand Cherokeen (XJ/ZJ) jakolaatikko (ilman takavetoa), mutta vahvemmilla kuorilla ja vahvemmalla pääakselilla. Kaikkein vanhimmissa military- versioissa oli joku muu (218 tjsp.?), uusimmissa perustuu vahvempaan 272 jakoaskiin. Siviiliversioissa sitten kai on tuo 242- perustainen.

Eli jakolaatikossa on sekä part time- että full time- neliveto, full timella voi ajaa myös kuivalla tiellä. En tiedä onko noissa napalukkoja, jos ei ole niin ajaminen takavedolla ei käytännössä säästä tippaakaan menovettä verrattuna nelivetoon..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 12.11.2013 08:56
Vastaa lainaten