Nyt on jo sähköpörrä konehuoneessa, isäukon varaosa sysleristä löytyi melkein sopivan kokoinen vippura ja vielä 2 nopeuksinen. Latikasta värkkäilin telineen alkuperäisiin tuulitunnelin kiinnikkeisiin, nyt vippuran saa 2 ruuvia irroittamalla pois tieltä jos tulee syylärin putsaus tarve.
Koko syyläriä ja muitakin lauhduttimia pitää jossain vaiheessa siirtää taaksepäin, jotta saa vinssin mahtumaan maskin taakse piiloon.
Tänään aloittelin etumurikan vaihtoa ja kaivelin vanhan murikan ja vetarit pois. Muutama kuukausi sitten laitetut vaseliinit oli laakereissa pysynyt hyvinä

Nyt poraan napaan reijän kylkeen ja laitan rasvanipan josta saa pruutata tuoretta tilalle jos on vaarana päästä vettä laakereihin, täytyy vaan etsiä mahdollisimman matalat nipat, että saa renkaan pois irroittamatta nippaa.
Perjantaina tuli hätäpaniikki, kun olin unohtanut hankkia uudet nivelet vetareihin ja halusin laittaa samalla vahvemmat ristit kun vetareita kerran mulkkaan. Isäukko sattui ajelemaan oikeilla suunnilla niin haki Jamantilta Alloyt.
Pikkuista tuotekehittelyä piti harrastaa, kun oikea sisempi vetari on seekerillä lukittu sisäpuolelta. Jos haluaa vaihtaa ton sisemmän ristin, pitää purkaa myös vasen napa ja vetari, kardaani ja ottaa murikka irti tukivarresta ja sitten vasta saa vetarin tumpin irti. Ikävän työläs operaatio metsässä tehtäväksi...
Tossa kun sitä pähkäilin niin aattelin jättää lukitusrenkaan pois ja laitan pienen jousen vetarin päähän painamaan akselia sisälle, eikös se pitäisi riittää pitämään akseli murikassa?
Jos vielä kävisi vaihtamassa heti kuolleet tukivarsien kumihelat uretaanisiin, nyt kun vetarit ja murikka on pois tieltä.