Viestiketju: VPRT Mersu 300GDT
Näytä yksittäinen viesti
  #47  
Vanha 23.10.2013, 10:17
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Sehän tuossa kellossa on ideana, että kun ahdot saavutetaan, niin kello höllää tuota vaijeria(pituus kasvaa). Vivun, kellon ja vaijerin liikematka on n.10mm jokainen. Vaijeri vetää vipua 10mm kiinni(siivet kokonaan kiinni) kaasu pohjassa, paineiden noustessa kellon liikevara on taasen vastaava 10mm jolloin kello voi avata siivet kokonaan tarvittaessa(ongelmaksi muodostuu jos isoilla kierroksilla syntyy liikaa painetta siivet auki). Täyskaasulla ahdin toimii siis kuin painekello-ohjattu vnt-ahdin ja osakaasulla ahdin pääsee huilaamaan(jos painetta meinaa kertyä niin painekello hoitaa osakaasullakin hommans). Kuten sanoin niin kyseistä ohjaustapaa on kokeiltu jo ameriikoissa 617+gt2056v yhdistelmällä ja todettu erittäin toimivaksi ohjaustavaksi. Koneen ei tarvitse oikeastaan kiertää yli 2800rpm(90km/h vitosella). Tavoitteena olis että vaihteita vois vaihdella heti 2krpm jälkeen niin että käyttökierrokset pysyis 1000-2000rpm välillä. Nyt joutuu kakkosta huudattaa 4krpm asti ku tippuu kierrokset 2krpm pintaan kolmoselle vaihtaessa ja loppuu veto aivan täysin pienessäkin ylämäessä(ahdot alkaa vasta hieman alle 2500 jos runttaa kaasun pohjaan ylämäkeen). Täydet ahdot olis kiva saada käyttöön heti tyhjäkäynniltä kaasuun koskiessa(1000rpm) ja säätää ahdon alaista syöttöä niin että tulee sopivasti mustaa putkesta. Toivottavasti tästä mun sekavasta selkkauksesta saa jonkinlaisen idean mitä haen takaa ja miten tuon pitäis toimia...
Vastaa lainaten