Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 07.10.2013, 22:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Helppo korjata....


Otat vaan siitä moottorikelkasta koneen, ei tarvi välttämättä otta eteen suksea, eikä telaa taakse... olis muuten mielenkiintoinen Nopo jollain neljän metrin 500 leveällä matolla....

Mutta asiaan; en ole asiantuntija, mutta yhdestä kusiaisesta (600cc) japsista purin noita säätimiä pois 2 kpl!

Ja tuo, että latauskäämiltä tulee reilusti yli 12v, siis noin 60Vac viittaa siihen, että lataussäädin Pitää olla ns. hakkurityyppinen, eli se ottaa latauskäämiltä vaihtosähköä sen verran, että saa pidettyä ulostulojännitteen 12-14v:ssa.

ja jos on kaksi käämiä ulostuloon, viittaa siihen että toinen käämi vois olla akunlataukselle, ja toinen valoille.

Ja tuo moottorikelkan säädin (ainakin tuo, minkä poistin omasta kusiaisesta ehyenä) on vaan käytännössä tasasuuntain ja zener diodi, siis muuttaa kaiken yli 14v???? pyrkivän jännitteen (sähkön) lämmöksi.

siis 60 Vac 2 amppeeria on käytännössä 14V dc ja 100 Wattia.

Ja tuo huomattavan suppealla kokemuksella isoista Nopoista ja moottorikelkoista, viimmeisen hondan myin v. 90? (26,8hv? enduro kevari, joka tuli autoon vaihdossa)

sähkötekniikasta enemmän....
Vastaa lainaten