Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.10.2013, 23:21
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee Näytä viesti
Löytyiskö foorumilta ketään, joka ymmärtäisi mitä minä ajoin takaa tuolla kirjoituksellani ilman että tarvitsisi alkaa henkilökohtaisia ongelmia täällä ratkomaan? Siis toisinsanoen onko kaikki tosiaan sitä mieltä, että intin käyminen on hyväksi kaikille? Ja että tämä on myös kannattavaa valtiolle/taloudelle/maanpuolustukselle? Jos näin on niin sitten ei voi mitään. Mielelläni olisin kyllä lukenut hieman monipuolisempaakin keskustelua aiheesta, josta löytyisi enempi hajontaa mielipiteiden suhteen.
Itse olen käynyt armeijan eikä omat ajatukset kovin kaukana ole siitä mitä esitit.

Oma näkemys on, että tiedostava ja vastuullinen toiminta ja omilla aivoilla ajattelu edistää turvallista yhteiskuntaa ja turvallista valtiota. Maata tulee puolestaa myös siten, että vihollisia tulisi mahdollisimman vähän.

Maan sisäisestä turvallisuudesta huolehtiminen edistää puolustuskykyä myös ulkoisia uhkia vastaan. Suomessa oli kansalaissota n. vuosisata sitten:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sis%C3%A4llissota

Mielestäni tarvitaan muitakin keinoja, joiden avulla kansalaiset voi toimia turvallisen kotimaan eteen kuin armeija jo senkin takia kun yhteisten asioiden eteen tehdään töitä myös armeija-ajan ulkopuolella saadaan enemmän aikaan. Tällä ajattelutavalla jos ei ole armeijassa toiminut kotimaan hyväksi, onnistuu se kyllä muualla.
Vastaa lainaten