Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy
Ensimmäinen on sellainen kovamuovirengas joka ujutetaan lukkopesän ympärille. Mitään järkevää virkaa en keksinyt sille kun ei valaissut lukkopesää ja auto käynnistyi vaikkei ollutkaan oikeassa paikassa. Eli joko taustavalohilivitkutin joka ei toiminut tai sitten ajoneston tunnistelija joka toimi pidemmältä etäisyydeltäkin... Mene ja tiedä.
|
Samanlainen musta muovinen rinkula oli vanhassa ja on tässsä uudessa lukossakin siinä lukkosylinterin ympärillä. Ihmettelin kanssa mitä se tekee, tosin se virtalukon valo on jotenkin siinä kimpassa, tarvii katsoa.
Tuossa on yleiskuva pumpusta etuviistoon kuvattuna. Auto on siis 97 vuosimallia ja viimeisiä mekaanisesti ohjattuja malleja, näin viisaammat ovat kertoneeet. Pumpun takapäähän tulee johtonippu, jossa 3 johtoa. Näkyy vähän huonosti kaasuvaijerin takana.
Samaisen johtonipun liitos on pumpun päällä. Siis tuo musta liitin kuvan keskellä, oikealla näkyvä sininen liittyy alimman kuvan johtonippuun.
Sitten pumpun etupäähän tulee toinen 3-johtoinen nippu. Tuo päävirtakytkin vähän sotkee näkyvyyttää.
Eli tuo takapään johtonippu on käsittääkseni sammutussolenoidi. Pitääkö johonkin johtoon tulla virta, kun lukosta kääntää sähköt päälle ? Eli ajonesto kun on päällä, niin ei tule virtaa ? Miksi siinä on 3 johtoa, eikös siinä tarvita vaan maa ja virtajohto ? Minkä väriseen johtoon tulee jännite ?
Niin ja mikäs toi etupään johtonippu on, eli mitä se tekee ?