Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 12.09.2013, 11:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jos on taivutusvermeet neliöpalkille, niin olennaisesti se tietysti lisää runkoa vasten olevan tukipinnan pinta-alaa ja helposti voi silloin hitsata kyljestä kiinni olettaen että runkopalkin kylki on suora Jonkinlaisen tuen silti laittaisin konehuoneen puolelle estämään lenkin sisään-ulos vääntymistä ja ylimääräistä kiertorasitusta runkoon.

Se mikä itsellä tulee mieleen tuossa kyljestä hitsaamisessa myös on, että kannattaako vetää täydellä saumalla, vai parin sentin pätkissä ja aina pari senttiä rakoa välissä? Tuostakin tuntuu olevan kahta koulukuntaa, aiheuttaako täysi sauma runkopalkkiin vääränlaista kuormitusta vs. pätkäsaumat. Ei ole helppoa tee-se-itse-miehen elämä

Kait tuossa poikkiputkiviritelmässä joku järki kuitenkin on, kun olen ihan tehtaan tekemissä työkoneissakin esim. nähnyt vastaavalla kiinnitystavalla toteutettuja systeemeitä. Tai sitten se on vain hitsauksen helppous ja vähäisempi työn määrä (= hinta), mikä ratkaisee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten