Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu
Miksi ei,en näe mitään syytä miksei 8venttaalisesta vois ottaa nuin paljoo tehoa ulos. Vaatii ehkä vähän enemmän työtä ja rahaa kuin moniventtiili kon,mutta ei muuta.
|
siis bensakoneessa virityksessä yksi tärkein asia on koneen hengittävyyden parantaminen; siis kannen, pakosarjan (+putken), imusarjan virtaus täytyy olla mahdollisimman hyvä! (toki noin tuhat muutakin asiaa balanssissa...)
Ja dieselissä huomattavan moni "totuus" pitää paikkaansa, siis tuo maaginen turbo, vain jarruttaa pakokaasujen ulospääsyä, sillä se ottaa kaiken energiansa pakokaasuista, mutta se ilmaylimäärä, mitä turbo työntää koneeseen, mahdollistaa suuremman diesel-annoksen, ja sitä kautta suuremman tehon.
Ja dieselissä on yksi huomionarvoinen näkökanta, verrattuna bensakoneeseen;
Tuo diesel annos pitää saada aika äkkiä sylinteriin, ja silloin siellä voi olla painetta (virikoneissa) jopa? 50 kg/cm/2. ja Äkkiä tarkoittaa jotain sekunnin miljoonasosia? kenellä täsmätietoa!