Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin
mitenhän ton pystyy toteuttaa luotettavasti sateliittien avulla .. onko tunneli/katve-alue kilometrit jollain korotusprosentilla varmuuden vuoksi ja kuinka hyvin tuollaseen järjestelmään voi luottaa
|
Erittäin todennäköisesti tuo menee niin että gps:llä seurataan, mutta laitteen mukana on myös gsm kortti. Itse toteuttaisin tuon niin että sen gsm kortin pitää lähettää tietoa vähintään kerran viikossa tai päivässä. Tuo kytketään jotenkin auton järjestelmään niin että sinne rekisteröityy tieto jos auto käynnistyy. Se lähettäisi tuon tiedon kuinka kauan auto on ollut käynnissä niin voi jo vähän päätellä että jos auto on ollut joka aamu puoli tuntia käynnissä, mutta gps:n mukaan metriäkään ei ole liikuttu niin jotain vilunkipeliä on harrastettu.
Mutta muistaakseni jossain oli laskettu että nostamalla polttoaineveroa 3 senttiä, päästään samaan verotuloon mitä autovero tuottaa. Kuinka paljon tuon järjestelmän ylläpito maksaa sitten lisää.. Ei yhtään mitään

Samalla kustannuksiin osallistuisi myös ulkomaalaiset, jotka ei varmasti osallistu millään tavalla gps seurannan kustannuksiin. Enkä tiedä miten tuo hieno järjestelmä tulkitsee ulkomaan matkoja? Hurautat laivalla eurooppaan ja vetäset 5000km mittariin. Maksat sitten siitä myös veroja, vaikka et ajanut suomessa.
Olisi myös mielenkiintoista tietää että mitä jos tuo järjestelmä kusee autossa? Se alkaa omiaan laskuttamaan tai se ei vian takia laskuta ollenkaan. Veikkaan että viimeisessä vaihtoehdossa olet ihan kusessa. Tulee joku himmee sakkomaksu kun et ole varmistanut joka aamu että se toimii.
Niin ja offarit muuten maksaa myös kilometrit metsän puolella

Eihän tuo järjestelmä erottele ajatko tiellä vai metsässä.