Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 30.08.2013, 10:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ei ne siitä autosta maksakkaan
vaan paljos se laivaaminen ja siellä rahtaaminen maksaa jotta se toyota on keskellä afrikkaa?
Laivaaminen/ rahtaaminen per auto ei itse asiassa maksa kovinkaan paljon. 20- jalkaiseen konttiin menee jo noitten lastaustyylillä useita henkilö- tai lava-autoja - niitä käännetään sinne päällekkäin, poikittain, ja pinoon. Monta kertaa vaikkapa VW LT:n takatilassa on pilkottona muutama samanlainen varaosiksi, kun niitä autoja ei konttiin mahdu päällekkäin. Pätkäkontillinen rojua Keski-Euroopasta Afrikkaan maksanee siinä 2000-4000€, ja jos kontissa on viisi- kuusi autoa tungettu nippuun niin aika kohtalaisina pysyy hinnat. Rekka-auton laivamatka Suomi-Saksa on siinä tuhannen euron kieppeillä, kyydissä kymmenen autoa -> 100€ per auto + loppureissun kulut päälle. Viron poika ajaa niin kuskipalkkiotkin aika pienet. Takaisintullessa on vähän tuoreempia käytettyjä kyydissä tulossa Suomeen ja rahtikatteet voi olla sitten vähän paremmat


Samoiten vanhat kuorma-autot usein menee niin, että yhden lavalla on toinen (joskus kolmaskin) ehjä, ja lisäksi rungot paloiteltuna ilman hyttiä moottori-akselit-vaihdelaatikot kertaa kaksi tai kolme. Käsitellään yhtenä yksikkönä -> halvempaa. Parhaimmillaan olen vanhan veturin + puoliperän päällä nähnyt viitisen kappaletta kuorma-autoja silputtuna.


Jos yksittäistä autoa vie, niin se toki maksaa maltaita.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.08.2013 10:24
Vastaa lainaten