Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 21.08.2013, 19:19
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Ulkosella solenoidilla ensipurasut kokeiltu. Kävinpä paikallisesta autosähköliikkeestä jonkun ollakseen järeän starttisolenoidin. Tallissa touhuillessa silmään pisti HJ:n konehuoneesta purettu, täsmälleen samanlainen solenoidi. Liekkö hehkuilla HJ:ssa sit tuollanen. Solenoidi kävi älyttömän hyvin suoraan jatkomuttereilla vanhan solenoidin persieen kiinni ja eikun koestarttaus. Pyörittää mielettömän hyvin! Mitään mullistavaa ei kuitenkaan tapahdu ilman pieniä synnytystuskia; uus solenoidi jää vetämään päälle. Ilmeisesti käret suli kiinni ekalla starttauksella...Herkistelin sieltä käret irti ja laitoin väliin n. metrin 6mm^2 paukkulankaa vastukseks. Edelleen starttaa hienosti ja johot lämpee ihan kiitettävällä nopeudella, mutta käret jumii kiinni.

Jotain boschilaista vesitiivistä, ilmeisesti jopa öljyssä kelluvilla kärjillä sais 150e/kpl, kuulostaa aika kalliilta? Joku öljyssä kelluva ratkasu tuohon varmaan pitäs olla. Äh.

Vastaa lainaten