Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä
Citroen on ranskaa ja tarkoittaa suomeksi käännettynä sähkövika! Tässä kuitenkin kuva Perslingon akun päällä olevasta purkista mihin on sijoitettu kaikki johdonsuojasulakkeet. Jotenkin näin se pitäisi tehdä jos haluaa väistää kaapelipalot.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1376478030
Tässä vielä toinen kuva.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1376478762
Kuvassa ei oikein hyvin näy, mutta ranskalaisilla on jotain hyviäkin oivaluksia. Akun plus navan kenkä on käsin avattava pikalukolla oleva malli. Tämä on ihan turvallisuus juttu jos akku pitää nopeasti saada kytketyksi irti.
t. nykyisin Perslingolla ajeleva
PS missä tehty? Ranskalainen auto missä Japanilaisen Yazakin johtosarjat missä edelleen lukee made in Maroco !
|
Puuttuuko tuosta joku suojamuovi vielä päältä?
Nimittäin jos siihen tulee samanlainen kansi, mitä jossain ranskiksessa oli, niin jos/kun akusta joskus tulee happohöyryä, niin paljon tehokkaammin pääsee hapettamaan.
Tuosta olen samaa mieltä; kunnollinen sulaketerminaali akun + navan välittömään läheisyyteen.
Itse suosin tuota toista sähkönsyöttöpistettä suoraan laturilta ison pääsulakkeen läpi (joka sijaitsee laturin lähellä), ja erityisesti valojen yms. syöttöön, siis laitteiden, jota pääsääntöisesti käytetään moottorin käydessä.
Varsinkin ns hupiakun latausta erotusreleen kautta.
p.s On asiallisen näköinen laturin johto!