Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares
Lähinnä mietitytti1.kardaaninkulmat,hiluxin akselissa vissiin keskellä murikka ja lj:n ei olis keskellä(eli parempi suzukin kantilta)
|
Hiluxissa käsittääkseni vain taka-akselissa on murikka keskellä, mutta en tiedä miten paljon tuo vaikuttaa mihinkään jos on kardaanissa vähän sivuttais heittoa...
Lainaus:
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot)
Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä
|
Akselimassoihin en ole perehtynyt, mutta uudemmissa LJ:ssä on kaiketi vähän järeämpää sisuskalua etuakselissa ainakin.
Lainaus:
ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin)
|
Jep. Sovitespacerit saattavat vain olla liikaa kardaanin välissä, ellei akseleita sovita paikoilleen kardaanin pituuden mukaan. Tuo pinjonin laipan korvaava soviteosa taas ei tuo lisää pituutta, joten sinänsä parempi. Sitä kyllä ei iha jokainen kotiseppä rakentele boorituksineen yms!

Vastaavaa laippaa on olemassa myös jakiksen lähtöihin, joissa taas toyotan jako, jos haluaa käyttää toyotan järeämpiä kardaaneita suzukin omien sijaan.
Lainaus:
3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai?
|
Akselimassat kiinnostaa, mutta kaikissa akseleissa on enemmän kuin tarpeeksi kantavuutta suzukikäyttöön. Eikä siinä muuta tarvitse kuin Samurain akselista leveys, koska alla olevat akselithan saa mittailtua konttorilla. Ja kannattaa muistaa, että järeämmät akselit VÄHENTÄVÄT auton kantavuutta pykälien mukaan, niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, joten saattaa joutua rekisteröimään kaksipaikkaiseksi.