Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.08.2013, 15:36
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Varsinaiseen jakolaatikoon vaihtuu nyt varmaan vakiovälitys Teran tilalle koska Tera ei näytä kestävän kierroksia kovin hyvin.
En olisi niin varma että kierrokset tappaa tuon Teraflexin planeetan. Minulla on jakolaatikossa öljyn lämpömittari, ja maastossa lämmöt ei ole koskan yli 60 astetta - maantiellä takavedolla öljyt lämpiää enemmän. Jos isot kierrokset aiheuttavat ongelmat planeettapyörille niin luulisi että öljy lämpiää ennen kuin metalli sulaa sieltä. Itse en luota tuohon jakikseen sen enempää doublerissa kuin jakiksessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Ajatus oli että laittas kummallekkin tangolle omat heim jointit, raidetangon jointti kääntövarren alapuolelle
ja ohjausvarren jointti kääntövarren yläpuolelle. Nämä nippuun jollain 12,9 kovuuden läpipultilla ja omilla muttereillaan eli
vaikka toinen pettäs, toinen heim joint pysyy vielä kiinni. Ainoa mikä mietityttää on että riittääkö
noissa nivelissä kääntövara?
Minun Jeepissä ensimmäinen versio ohjausvarsista oli tehty Hirschmannin M16-nivelillä, ja Jeeppi söi niitä kuin leipää. Pahimmillaan nivel meni väljäksi yhdellä ajokerralla ja puolta vuotta ei tainnut yksikään pysyä samana. Nykyisin jokaisena nivelenä on 1" kierteellä oleva rtp enkä kyllä enää meinaa uniballeihin vaihtaa. Aina parempi jos saat käytettyä Toyotan osia, nuo "amerikkalaiset" osat on pääsääntöisesti niin huonolaatuisia että niitä kannattaa vältellä. Nimimerkillä: Toistakymmentä Moogin raidetangonpäätä ostanut, ja puolessa niistä suojakkumi ei ole kiinni metallissa uutenakaan.

Jeepin joustot ovat niin laajat että uniballit olisivat vaatineet lisäksi spacerit että kulmat olisi riittänyt joka tilanteessa. Luonnollisesti kääntökulman loppuminen syö nivelen entistä nopeammin.
Vastaa lainaten