Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
On ehkä hivenen eri asia ottaa tehoa vajaa 3000kg kokonaispainoisesta autosta, kuin 3x raskaammasta.
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa.
Ja käytöllä on myös suuri rooli kestossa: Katsoin kerran Tupoksen ABC:n rekkatankilla, kun siihen tuli koppirekka, samalla kun sai käsijarrun päälle, pyöräytti koneen sammuksiin  Ja varmaan oli kuorma päällä, sen verran renkaat höyrysi.... meinasin soittaa k.o firmaan, ja kysyä/kertoa tapahtuneesta; että oliko viimmeistä keikkaa heittämässä? En viitsinyt...
Sama tilanne kaikessa virittämisessä: moottorin ja voimansiirron kestoikä lyhenee; se että lyheneekö se kuinka paljon-;ja mistä, on juttu sinänsä, joka vaihtelee sitten huomattavasti auto kohtaisesti.
Ja Mitä tarkoittaa ""molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos"" siis kestikö ajaa vain muutaman 100 tkm?
|
Nuo koneet mistä puhuin oli ponssesta, eli ei käytännössä ajeta "täysillä" paljoakaan. Kierrokset nuissa tietääkseni rajotettu 2300rpm. Sitä en tiiä paljonko kuorkin mahtaa kiertää
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Viimeksi muokannut Profi : 09.08.2013 17:50
|