Näytä yksittäinen viesti
  #481  
Vanha 06.08.2013, 18:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ei se D35 kestä varsinkaan kasikoneen kanssa juurikaan sen paremmin kuin D30 edessä. D44a välitys on oikeasti pirun kestävä, vetarit lähes samaa luokkaa normaalin D44:n kanssa, mutta banjo on ihan paska ilman trussia. D35 ei ole oikein mitään hyvää

Mysteeri tuo on miksi etuperä hajonnut, mutta tod.näk. ensin on pettänyt lukkomurikan runko joka murtui, se sitten aiheuttanut täystuhon. Toinen mahdollinen järkeenkäypä vaihtoehto on D30:n perisynti "gear deflection" jossa lautaspyörä karkaa pinionilta koska banjo ei tahdo kestää, vääntää siis banjoa, laakereita ja murikkaa ja voi rikkoa jotain tai kaikki niistä yhdellä kertaa. Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi juuri em. asian takia, mutta voi silti olla että tuo on ollut ainakin osasyynä. Silti mysteeri on, miten noinkin helposti hajosi...

No, olen jo selvitellyt että jenkkien eBayn kautta löytyy aika helposti Ford F-150/ F-250 '78-'79 high pinion D44 murikoita putket katkaistuna, tuontikuluineen 200-300€.. ei kovin paha. Sellainen tulee kunhan ehdin tilata ja siitä D44/ D30 hybridiakselia rakentamaan, 3" halkaisijalla, 12mm seinämällä olevilla putkilla, trussi, 30- spooriset cromovetarit (ts. samat kuin täysverisessä D44:ssä olisi), WJ:n knucklet jarrut ja ohjaus mikä nytkin on. Jos se hajoaa 32" renkailla niin on jo kumma...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten