Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Muutama kommentti:
-renkaiden ei tarvii lain mukaan olla otteessa jos ne käyvät alkuperäisille vanteille
-maahantuontirekisteröintikatsastuksessa EI tarkasteta pyörän teknistä kuntoa, saa olla minkälainen paska vaan (vaikka jarruton) ja kilvet tulee, kunhan se osiensa puolesta on direktiivien yms. pykälien mukainen (esim. rengas saa olla sileä kunhan siinä on E-merkintä)
-NOT FOR ROAD USE -merkinnällä olevia renkaita saa käyttää liikenteessä kunhan ovat E-hyväksytyt. Ei toki enskapiikeillä kuitenkaan.
|
Kiitos infosta...
Mutta kyllä konttorilla oikeen kaksi inssiä kovasti tiiraili pärrää, kulutusosia ja renkaiden kuntoa. Laittoivat minut myös todistamaan että kaikki valot ja vilkut toimii. Evät itse halunneet kivuta pyörän selkään ja polkea käyntiin, pärrässä ei ole siis akkua jolla valoja käyttää. Tuli jopa sanomista kun takavilkussa oli kosketushäikkää hapettuneen polttimokannan takia (välillä toimi välillä ei).
Renkaiden ei tartte olla samalla rofiililla juu mutta jos on kahdet erikokoiset vanteet pyörään niin on niiden pakko olla otteessakin jos niitä mielii käyttää eikö vain?
Tuo oli minulle uutta että NOT FOR ROAD USE renkaita saa käyttää julkisilla teillä. e-merkistä ei hajuakaan, toi tapahtu ku olin 16v siitä on jo aikaa...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
No, äkkiseltään tulee mieleen ettei niillä saa ajaa yleisillä teillä...
Ja en vastusta kelkkojenkaan katsastusta jos se jollakin tasolla järkevällä vaivalla onnistuu. Sitä kun on vaan huono ajaa konttorille. Omat ainakin menisi läpi.
|
Eikö kelkan voisi ajaa konttorille samalla tavalla kuin vaikka bensa asemalle? On se vaan kumma kun niitä näkee esim. espoon kaupunkialueellakin talvisin ja eri huoltiksien pihalla.
Noh rahastusta se kelkkojenkin katsastus olisi.
Kohta joutuu luvat lukemaan että saa omistaa työkalujakin.