Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 06.07.2013, 10:16
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllähän nuo krympit on siinä mielessä parempia että sen saa ainakin just eikä melkein, tosin tarpeeksi shimmien kanssa pelaten onnistuuhan niinkin. Mä joskus kasasin Jeeppiin etuperän pinionin shimmeillä, takaperään meni sitten krymppi kun oli Fordin perä ja siihen ei shimmejä voinut/ saanut laittaa. Muistaakseni Fordin 8.8 perässä toi krymppiholkin maksimi kiristysmomentti oli jotain 650Nm luokkaa.. sai olla aika pitkä jatkovarsi.

Jousikuormitteinen pieni momenttiavain on paras apuväline pinionin laakerien esijännityksen mittaukseen, mutta menee se näppituntumallakin jos on herkät sormet. Kuten tuolla ylempänä todettiinkin, niin se ei saa klapata yhtään mutta neljäsosakierros liikaa kiristystä voi jo jumittaa pinionin laakeria niin että se kärähtää.

no joo krympillä saa kyllä hyvin pinjonin asettumaan, mutta ei se poista sitä shimmauksen tarvetta, eli pinjonin sisemmä laakerin allehan tulee shimmejä että saa hammaskosketuksen oikeen, mutta ei tarvi shimmailla enään noita laakereita erikseen. krympin tarkotushan on nimenomaan puristaa laakerit yhdeksi paketiksi ja näin antaa vaste pinjonin ulommalle laakerille jos oikee olen ymmärtäny
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten