Näytä yksittäinen viesti
  #123  
Vanha 01.07.2013, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Tässä keväällä Nokialla kurvaillessa tein sellasen huomion et eturenkaat lähtee kauheen huonosti nouseen kallionreunaa ylös. asiaa tutkittuani totesin et etutukivarret on ihan liian pystyssä ja rengas ikäänkuin pyrkii taittuun auton alle kun se kohtaa esteen...
Tuo on ihan perusongelma jota monet ei tunnu ymmärrtävän/ hyväksyvän; nelilinkki on kyllä hyvä ja toimiva, mutta vaatii oikeasti hyvin toimiakseen sen että tukivarret on mahdollisimman lähellä vaakatasossa. Mitä pystymmässä on, sitä paskemmin kulkee tiellä ja sen huonommin etenee maastossa. Vähän sama asia takanakin ZJ:ssä ja TJ:ssä kun niissä on takanakin nelilinkki.

Yksi hyvä vaihtoehto jos ei halua pitkiä tukivarsia alkaa rakentelemaan ja miten pärjää lyhyilläkin kohtuuhyvin, niin pitää korinpuolen kiinnikkeet sellaisenaan, ja nostaa akselinpuoleisia kiinnikkeitä niin että alatukivarsien kiinnikkeet on akseliputken tasalla, ja ylätukivarsien kiinnikkeitä nostaa vastaavan verran että pysyy asetukset oikeana (käytännössä tarttee rakentaa etuakselille trussi ja pätkäistä alkuperäiset ylätukivarsien kiinnikkeet akselista veks). Pitkät tukivarret oikein tehtynä toki on paremmat.

Mitkä varret meinasit tuonne laittaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten