Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 29.06.2013, 05:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
Ja muistutetaan että 5,9 perä on heikko kohta. 5.2 on huomattavasti järkevämpi kaikinpuolin mitä nyt muutama hassu heppa puuttuu koneesta vs 5,9 .
Jotenkin omaan näppiin jäi sellanen tuntuma että vanhemmat gc:t on laadukkaammin tehty kuin 98.
No eihän tässä taas ole mitään järkeä.. sekä 5.9 että 5.2 on sama perä '96- '98, eli se alumiinibanjoinen D44 missä tahtoo laakerit mennä. Välitysten puolesta se tosin on helvetin vahva perä, kestää kuitenkin yli 500hp tehoja. Vanhemmissa taas on aina D35, missä ei toki mene laakerit mutta on muuten heikko.

Jos puhutaan 5.2 '96-'98 väliltä niin nimenomaan 5.2 on huonompi vaihtoehto heikomman vaihdelaaatikkonsa takia, ja toisaalta vähemmän tehonsa puolesta. Jos on jäänyt 5.9 ajamatta niin ei välttämättä keksi mikä se pieni ero noitten koneitten välillä on vanhemmat '93- '95 mallit ei ole mitenkää paremmin/ laadukkaammin tehty, samaa paskaa ne on kaikki Ainoa oleellinen ero on eri diagnostiikka (OBD I vs. OBD II), ja 5.2 koneen perässä ollut hydrauliohjattu vahvempi 46RH vs. uudemmassa 44RE. 5.9:ssä on taas vahvempi sähköohjattu 46RE.

Edit: ja D44a:n laakeriongelmaan aika hyvä ratkaisu on ottaa koneistamossa poskilaakeripukkien pohjasta esim. satku tai pari pois. Jos metsässä ajaa, niin trussi akseliin ja ongelmat pitäisi hävitä sillä. Alubanjoisen välitys on vahvempi kuin perinteisen D44:n.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.06.2013 06:03
Vastaa lainaten