Näytä yksittäinen viesti
  #184  
Vanha 16.06.2013, 23:29
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Vähän ehdin eilen ja tänään puuhailla tämän kimpussa...

Eilen testailin jäähdytyksen ja lämmityksen ja kummatkin toimivat ihan täysin. On jopa niin hieno automatiikka, että eivät toimi päällekkäin, kun automaattiasennolle jäähdytyksen laittaa.

Tuossapa nuo vempaimet:


Akut on kyllä ihan kuolleet ja hienosti pullistuneetkin. Eipä taida ihan tuon mallisia löytyä lähikaupasta, niin pitää laskeskella, millaiset mahtuu tuohon koteloon.


Virransyöttö kopperoon on 32 A, niin piti ensin tehdä siihen piuha kun ei minulla ole kotona kuin 16 A kolmivaihepistorasia.

Tuon kohdalle se syöttö tulee. Pitää selvitellä, voiko tuon poistaa ja silti saada toimimaan nuo sähköt. Tuo kai syöttänyt niitä radiolaitteita... Ja jos asiantuntijoita paikalla, niin mielellään kuulisin, mitä tuossa kerrotaan (numerot kyllä ymmärrän). Eli lähinnä, mitä nuo "max belastning" ja kobling ja sen jälkeinen teksti tarkoittaa. Entä nuo lk max ja lk min? Niin ja tuo skilletrafo?


Tänään viimein sain tutkittua sitä renkaiden pompotusasiaakin. Tuossa mittausjärjestely:


Ja niinhän se oli, että pystyheittoa oli kaikissa renkaissa arviolta 3-10 mm. Joissain puolikin renkaan kehää oli eri kohdassa ja jossain sitten oli ihan pienellä matkalla monttu. Eipä tuolle kai muuta osaa tehdä kuin vararengas mukaan lukien mittailla, missä pienimmät heitot ja laittaa ne eteen ja jos ei silläkään hytkytys asetu, niin ajella vaan nopeuksia, missä ei pompota.
Vastaa lainaten