Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen
Noh. Minä oon näiden Terhien kanssa joskus aikani leikkinyt, ja jos on kaasukahvassa ne vaihteet eteen-vapaa-pakki niin katsot sinne konekoppaan ja sinne ihan pohjalle kaasarin alle niin sieltä pohjasta tulee läpi sellainen litteä hahlo johon kaasu/vaihdevivuston tappi menee. Se litteä hahlo on sitten kiinni pidemmässä tikussa mikä menee rikin sisällä perään asti. Litteä osa on sen pitkän tikun päässä muttereilla kiinni ja mutterit auki niin vaihteistoa saa säädettyä(tai tarkemmin sen tikun pituutta, kun se liikuttaa sitä haarukkaa vaihteistossa). Vaihdevivusto pitää löysätä että saat tapin irti siitä litteästä osasta ja perä putoaa pois.
MUTTA vaatii tosiaan perän irroituksen ja sitten se konekopan puolelle tuleva litteä tikku pitää saada tökättyä takaisinkin joskus, siinä menee aikaa ja tupakkia. Pitää olla oikeassa asennossa eli vähän vinossa.
Vaihdevivustoa konekopan puolella pitää löysätä että saat perää pudottaessa tapin irti siitä litteästä osasta ja perä putoaa pois.
On kyllä sen sortin insinööritaidon helmi että voi pojat! 
|
Joo soittelin tuonne FennoMotorsille ja sieltä joku kaveri meinas että kokeilla ensin tuota vaihdetikun lyhentämistä kun kuvailin oireet.
Nyt on lyhennetty niin että liikkuu saman verran molempiin suuntiin, illalla kokeilemaan
Saapa nähä miten tämäkin tarina päättyy

Nooh, ihan periaatteen vuoksi tuo täytyy saada kuntoon. Heti kun tuo on kunnossa niin sitten voi harkita toisen moottorin laittamista mutta en varmasti luovuta
BTW! Jos joltain löytyy Terhin moottorista ohjekirjaa / räjäytyskuvia niin olen valmis ihan rahalla ostamaan!!