Näytä yksittäinen viesti
  #195  
Vanha 02.06.2013, 21:40
Kauttu:n Avatar
Kauttu Kauttu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 176
Perusasetus

Seuraava projekti oli muhinut päässä jo parikin vuotta, eli tarkoituksena oli rakentaa ulkopuoliset turvakaaret kangaskaton päälle. Bj tarjoaa hieman haastavat mittasuhteet sivulta katsottuna tällaiselle ratkaisulle. Lähinnä etupenkin sijainti takalokariin on ongelmallinen. Pääkaaren lähteminen takalokarin etupuolelta alahelmasta suzukityyliin ei onnistu, paitsi jos kaari tulisi todella reilusti kallelleen taaksepäin. Tämä auto ei ole mikään trial luokan kilpa-auto, jossa täytyisi olla pilkulleen AKK:n liite-J:n mukaiset kaaret, mutta halusin kuitenkin, että pääkaari sentään on kokonaan etupenkkien takapuolella. Päädyin ratkaisuun, jossa pääkaari lähtee auton sisäpuolelta lokarin päältä ja tulee pienellä taivutuksella kyljestä ulos.

Aukko kylkeen



Pääkaari hollillaan



Kuva taivutuksesta. Kuva hämää, mutta noin 90* mutka



Mitä nyt olen vuosia palstaa selaillut, niin kaaret aina aiheuttavat vahvoja mielipiteitä. Toivon ettei tarvitse alkaa kiistelemään verisesti mistään ratkaisusta sen kummemmin

PS. Kaaret ovat käytännössä viimeistelyä vaille valmiit, mutta teen niiden teosta muutaman osan sarjan, niin ei paljasteta kaikkea heti.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	aukko.jpg‎
Views:	2967
Size:	209,6 Kt
ID:	37669   Click image for larger version

Name:	kaari.jpg‎
Views:	2996
Size:	209,0 Kt
ID:	37670   Click image for larger version

Name:	taivutus2.jpg‎
Views:	3462
Size:	198,1 Kt
ID:	37671  
Vastaa lainaten