Tätä tuli tänään käytyä kokeilemassa maastossa ekan kerran noilla isoilla renkailla ja muutamia havaintoja kertyi:
- Renkaat ei ottaneet maastossa ajellessa mihinkään kiinni, paitsi äärikäännössä jousiin, mutta se olikin tiedossa.
- 0,9 paineilla eturenkaat alkoi verryttyään muotoutua ihan mukavasti, mutta takarenkaissa voisi olla vielä pienempi paine, kun ne ei tuolla paljon pullistellut kyljistä.
- Tosi hyvin nuo renkaat tuntui toimivan ja ainoastaan märillä kivillä meinasi sutia.
- Moottorista loppuu voima, vaikka syöttöä lisäsinkin eilen. Se kyllä auttoi melko paljonkin. Ehkä siitä voi vielä pienen lisäavun saada kun nyt vasta 1/2 kierrosta käännettynä lisää ja korkeimmilla kierroksilla ei näy savuttavan lainkaan, mutta turboahan tuo tietty olisi vailla... Tuohan ei tietty ole ongelma kuin pitkissä, jyrkissä hiekkanousuissa ja pehmeissä paikoissa.
- Etupuskuri on tehtävä uusiksi. Semmoinen, jossa alareuna on korkeammalla ja materiaali vahvempaa. Taas on puskuri solmussa ja valot sen myötä sojottaa mihin sattuu. Tuo alkuperäinen vaan ottaa liian helposti kiinni eikä sitä kestä. Muita muutoksia uuden puskurin tekeminen ei aiheuta kuin valojen uudelleensijoittamisen.
- Sekin havainto tuli tehtyä, että renkaat saa yllättävän nopeasti täytettyä takaisin siihen 2 bar paineeseen ottamalla ilman jarrupainesäiliöstä, kun auto käy vähän korotettua tyhjäkäyntiä. Huomattavasti nopeammin kuin pienellä verkkovirtakompuralla.
Kaikenkaikkiaan oli ihan positiivinen yllätys, kuinka hyvin auto toimi noilla isoilla renkailla!
Sitten vielä pikkuinen loppukevennys. Olin mennessä aamulla tankkaamassa Ruskeasannan Shellillä. Siihen sitten joku heppu tuli autoa katselemaan ja sanoi, että pistit sitten pihan järjestyksen uusiksi. Vähän sitä ihmetellen kattelin, ennenkuin sanoi, että kun kaveri tuossa tuota Hummeria pesemässä katoksessa...