Näytä yksittäinen viesti
Vanha 21.05.2013, 22:16
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuo orkkis stefa nimenomaan joustaa (millitolkulla), ja hakeutuu 100 varmasti siihen uraan; toki jos tuo ura on liian suuri, ja olkalaakereiden säätölevyt päin seiniä, niin voi se alkuperäinen uusi stefakin vuotaa..

Mutta tuo huohottinen tukkeentuminen, (ja mahdollisesti tarvike stefat, minulta löytyy muutama uusi, kelvoton tarvike stefa, jos joku haluaa halvan...) on minun mielestä yleisin syy öljyvuotoihin perissä.

Ja tuosta sinun; -Daniel- vetareitten kunnostuksesta; mistä saa "muutamalla kympillä" metalli ruiskutuksen ja hionnan 2:lle vetoakselille? olisi pari kikkaretta, mihin pitäis saada vajaa 3 grammaa täytettää...

Ja nyt tunnustan "tyhmyyteni"; onko hdj-80 etuvetoakseleissa alunperin ura stefalle?
Kaikissa noissa minun näkemissä on ollut käytännössä samanlainen ura, siis onko tuo ura alunperin koneistettu orkkis vetareihin? (tuntuu mahdottomalta, että tuo ura on aina saman kokoinen, riippumatta siitä, onko historia/ajokilometrit neljäsosa vai tuplat....)
Ajatus, että vetareissa olisi valmis ura stefalle tuntuu vieraalta. Siinä akselissahan on muutaman kymmenen millimetrin levyinen hiottu tiivistepinta.
Kai se akseli kuluu vain tiettyyn pisteeseen . No minulla ei tuota uraa ainakaan enää ole ja navat on kasattu tarvike tiivistesarjalla. Hyvin on pysynyt kuivana reilu 20tkm.

Vetarit korjasi paikallinen moottorikoneistamo.
Vastaa lainaten