Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo
Sit mentäs mutapoorille ja kone sytty neljästi palamaan. Kaasarit tulvi yli messinkinipoista ja kuuman koneen päälle bensaa -> VUM. Mikähän tämän nyt sitten aiheuttaa? Nimettäin se toistuu vähän niinkuin vuorotellen molemmissa kaasareissa. Koitettiin vähän putsailla paikkoja ja nyt auto ei sitten suostu enää käymään kaikilla pytyillä, eikä käy tyhjää ilman ryyppyä. Täytynee ottaa kaasarit pöydälle, ehdotuksia mitä tehdä?
|
Ensin ostat 1/2" kiintoavaimen, jonka katkaiset keskeltä. Sillä mahtuu kaasareiden kiinnitysmutterit avaamaan. Neulaventtiilit jumittaa tai roska välissä, jonka takia tulvii. Nyt kun ei käy ilman ryyppyä, niin luistit likaiset ja jumittuneet ylös? Ilmanputsarien käyrät pois ni näkyy. Ja jos on jumissa ylhäällä, niin vaimenninmännän irroittamalla saa sillä männällä tökättyä luistin alas. Ja seuraavassa täyskaasukiihdytyksessä on taas jumissa

Purkaessa pohjaa pois, avataan vain ruuvit. Ainakin suuttimen korkeussäädöllisissä keskelle oleva messinkitötterö jää paikoilleen eikä välttämättä kannata irroittaa (suuttimen keskitys on turhauttavaa hommaa.) Kasatessa mittaa ohjeen mukaan bensanpinnat kohdalleen.