Viestiketju: C4:n perusviritys
Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 19.08.2004, 15:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jenkit on jenkkejä.Kenties itse poranneet vakio suuttimia.129mph=603hv,vakio suuttimet riittävät kun seuraavat toteutuvataine 100psi(jos pumppu jaksaa,ja elääkö pitkään?),bsfc 0.45(eli hyvin tehty vapari),duty cycle 100%(Suutin ei siis sulkeudu lainkaan,ennen pitkää suutin vaurioituu jos koko ajan auki,suositus max80%)
Niin ja kysymyksessä kait oli 3600lbs kuskin kanssa painava auto,eikä legends.
Kyllähän ne suuttimet saattavat vakiona aika pitkälle riittää kun painetta nostaa epäterveelle alueelle ja aukioloa ,Mutta yleensä tällaiset tarvitsevat isommat suuttimet.
Asiaa on vatvottu puoleen jos toiseen...
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=884103
Ainakin sanovat suuttimien olevan koskemattomat...ja paineen alle 50psi:tä...
Teoria ei antaisi moottorista ulos loppunopeuteen vaadittavaa tehoa...tiedä sitten.

mp piireissä ole kuullut puhuttavan poratuista suuttimista, mutta en autopuolella.

Itsellänikin on FMS:n 30lbs/hr suuttimet...uskoisin niiden riittävän...p-a pumppu pitäisi olla sen verran isohko että ei mene polvilleen vaikka painetta vähän nostaakin...200l/hr & 6bar Bosh:in suurin in-tank pumppu...myös kuulemma jossain uudessa ferrarissa...tiedä häntä.
Kooltaan se oli noin 2x vakio.


Monet ns. "moottori gurut" (esim Lingenfelter (RIP)ja TPIS) vannovat pienempien suuttimien ja korkeamman paineen olevan parempi yhdistelmä kuin päinvastainen...perusteet olivat ihan järkeenkäypiä.
mm. korkeamman paineen hienompi sumu -> parempi ilma-p-a seos ja tarkempi säädeltävyys tyhjäkäyntialueella kun isompaa suutinta vaikea kontrolloida tyhjäkäynnin aukioloajoissa n. 2ms

Mutta vakio suutinten käyttö tollaisissa 10 sec peleissä ei kyllä mahdu omaankaan järkeen...
Taitaa olla enemmänkin kyse näytön halusta ja erikoisuuden tavoittelusta kuin todellisesta hyödystä...

Jussi


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten