Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^
Mitä BJ45lava meinaat sivuakselilla, eli onko nimenomaan se vielä öljyn alla? Ja eihän tuossa 403 osassa ole sopivaa suoraa ratasta ollakseen tuo kuvassa näkyvä rikkinäinen ratas?
|
itse itseni lainaten:
"Kuvassa ei näy tuota haarukalla siirrettävää pyörää, mistä hampaat poikki."
Tuo osa 403 on nimenomaan sivuakseli, joka on öljyn alla.
Siis voima kulkee kaikilla muilla vaihteilla, kuin 4:lla sivuakselin kautta, ja kun pakilla pitää pyörimissuunta kääntää, niin kytkinakselilta sivuakselille siirtynyt voima palautetaan "ylimääräisen" hammaspyörän (tuo hampaansa kadottanut) kautta pääakselille.
Ja tuo sivuakselilla (403) oleva hammaspyorä on koneistettu akseliin, joten jos se on rikki, niin "taiteen sääntöjen mukaan" pitäisi vaihtaa myös nuo akseliin koneistettujen hammaspyörien parit pääakselille.
Noita pakkipyöriä voi paremminkin sekoitella eri pareista (siis hammaspyöräparista ts. laatikosta, koska a) ne ovat suorahampaisia; b) niitä pyöritetään hitaasti; c) ne ovat kosketuksessa vain peruutettaessa; d) pakilla vaihteisto ääntää muutenkin; e) pakilla ajetaan yleensä vähän....
Selventikö tämä yhtään edellistä viestiäni?