Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 28.04.2013, 19:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

ei varmaan kuulus olla tollasia jälkiä LN65 takamurikassa?



Perä tuntuu toimivan kädellä pyörittelemällä ~OK, eli olisko kyse jostain vanhasta vammasta? Ja mikähän se olis voinut olla, esim. hajonneet pinjoni-akselin laakerit?

Niin se varsinainen kysymys eli onko tuo muuta kuin kosmeettinen haitta? Voiko vaikuttaa perän toimivuuteen, tai voiko haitata esim. palalukon asentamista tms. tähän tasauspyörästön runkoon?

Akseliputkessa oli jonkinverran metallimujua, mutta ei ehkä niin paljon kuin tuosta on joskus lähtenyt, sellanen tuli mieleen että akseliputki on vaan huonosti puhdistettu tuon naarmuttelun jäljiltä.

-Paavo
Kuten joku jo totesi, pinjonin laakeriongelma joskus vaivannut, taikka olisiko pinjoni katkennut taikka laippa irronnut?

Jäljistä päätellen perässä ei ole enää tuo jäljet aiheuttanut pinjoniakseli, taikka siinäkin näkyy jäljet.
-> siis korjattu tuon jälkeen, ja jos tuora metalliromua vielä banjossa, niin huonosti puhdistettu, ja olisiko joku vaihtanut magneetti propun pois?

Ja tuohon kitkalukolliseen perämurikkaan ei taida löytyä lukkoa, pitää olla vapaastipyörivän tasuspuorästön kuoret, kuten joku jo kertoi?
Vastaa lainaten