Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan patroll jutusteluu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93947)

wuntzikka 10.02.2012 11:20

nissan patroll jutusteluu
 
arvon raati vois heittää kommentii nyt aiheesta

-mitäs eroa pääasiassa noilla patrolleilla on ku 2.8td ja 3.3td?
-tommonen -90 2.8td, tekeekö käyttöautona mitään? 400-500tkm ajettuna...
-yleisvikoja on mitkä...?
ja muutenkin voi kommentoida aihetta, jos liittyy siihen. olen vain ehkä hankkimassa tällaisen eikä ole ennen patrollia ollut.

Pörö 10.02.2012 11:30

3.3 on valurautakannella ja akselit lehtijousilla, 2.8 herkemmällä alukannella ja kierrealustalla.. Noinniinku karrikoidusti..

tonikki 10.02.2012 11:39

Olikos tuo 90 vuoden Patrolli SD-koneella vai uudemmalla mallilla?
Ainakin pienemmissä SD-koneissa tuo kansi on hiukan huonosti suunniteltu vesiputkituksen osalta, kun menee niin lähellä sylinterinputkia että palaa tiiviste siitä helposti. Varsinkin ahdettuna. Mietiskelin että onko tuossa isommassa, SD33 koneessa tuota samaa vikaa?

Valukansi tosiaan ei mene kieroon niin helposti kuin alumiinikansi, sillä suosisin valurautaista kantta sekä läpivirtaavaa konetta.

-P- 10.02.2012 11:54

Kolmos-Patrollissa(160) on SD33-kone, Espanjassa on tätä tehty lyhyenä vielä 90-luvulla pitkäänkin L28 ja RD28-koneisena.

Nelos-Patrollissa(Y60) on RD28-kone ja on siihen kai saanut TD42:kin.

Vitosessa(Y61) on RD28, ZD30 ja TD42 koneet.

Siis riisseleistä, bensamyllyistä en puhu nyt mitään. Tuo SD mahtanee olla kaikkein lujin noista koneista.

-P-

wuntzikka 10.02.2012 12:18

no tekeekös tuollaisella ylipäätään mitään...? itekkin enemmän mielessä se 3.3td, mutta tuo nyt olisi lähellä ja hinta myös melkein kohdallaan.

pajerosta, L200 ja king cab:ista on kokemuksia... niin ja siitä on yksi hehku kuulemma poikki aika juuresta, tiedä sitten saako vaihdettua. mutta kuulemma lähtee ihan hyvin käyntiin eikä ole ajossakaan vaatinut mitään "kikka kolmosia"

-P- 10.02.2012 13:09

Kyllä sillä tekee vaikka mitä :)

-P-

Samsonite 10.02.2012 13:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -P- (Viesti 850556)
Kolmos-Patrollissa(160) on SD33-kone, Espanjassa on tätä tehty lyhyenä vielä 90-luvulla pitkäänkin L28 ja RD28-koneisena.

-P-


Ja P 40, 4 litran suora pensakutonen.

smgt 10.02.2012 16:10

jos mieli tekee tällästä autoo niin mikäs siinä.
en usko yhen hehkun aiheuttava päänvaivaa onhan siinä vielä toimivia enenmmän ku perus volkkarissa :D
ite ainakin tykästyin ja jatko jalostus on alotettu heti :D

Ahma 10.02.2012 16:51

No itte olen todella tyytyväinen patukan omistaja nykyään ja vaihdon merkkiä kun entinen ei miellyttäny alustaltaan. Nyt sit on jo jatkojalostus aloitettu mutta ei vaan ole rahaa tähänkään niin paljon ku tarviis. 3.3td miellyttää ja 0.9 ahdoilla, maltillisella käytöllä tuntuu tuo jopa kulkevan "helposti". Soa tullee nyt tai seuraavana viikonloppuna alle ja ja ja. Ehkäpä vaparina ei niin miellyttäs!? Omat hyvät ja huonot puolet mut minusta loistopeli :D

tonikki 10.02.2012 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 850563)
no tekeekös tuollaisella ylipäätään mitään...? itekkin enemmän mielessä se 3.3td, mutta tuo nyt olisi lähellä ja hinta myös melkein kohdallaan.

pajerosta, L200 ja king cab:ista on kokemuksia... niin ja siitä on yksi hehku kuulemma poikki aika juuresta, tiedä sitten saako vaihdettua. mutta kuulemma lähtee ihan hyvin käyntiin eikä ole ajossakaan vaatinut mitään "kikka kolmosia"

Saapi sen hehkun vaihdettua, oli vaikka ihan juuresta poikki. Tosin voi mennä hankalaksi jos tippuu osia siitä hehkutulpasta koneen sisään. Tämä siis siinä tapauksessa jos sen tulpan joutuu poraamaan tai muuten hajottamaan siihen paikallensa.

wuntzikka 11.02.2012 01:40

onhan näissä kaikissa hyvät-huonot puolet... pajeroa en toista ihan heti ota varmaankaan ja kutoskoneellinen kiinnostaa enemmän.

onko miten herkkä tossa 2.8td patrollissa kansi verraten mitsun tekeleisiin esim pajero?
esikäyttö ja jälkikäyttö on perusrutiiniksi, joten se ei ole ongelma...

mikäs on patrollin heikko kohta kannen lisäksi?

wuntzikka 11.02.2012 01:48

ja mites jakopää, eikös se ole rattailla vai onko kettinkikone?
viimeeks jakopää vaihdettu n. 50tkm, eikä dokumenttejä...

tiipe 11.02.2012 02:47

Mikä moottori 33td rattailla ja 28td remmillä .

nalle00 11.02.2012 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 850917)
ja mites jakopää, eikös se ole rattailla vai onko kettinkikone?
viimeeks jakopää vaihdettu n. 50tkm, eikä dokumenttejä...

Ainaknin 3.3 sd on kettingillä jakopää ja jos verrataan esim pajeron kanteen niin kyllä patrollin kansi on särkymätön

Samsonite 11.02.2012 09:24

SD 33 ja SD 33 T on kyllä rattailla, ne kettingit kuuluu polokupyöriin ja mopoihin.

nalle00 11.02.2012 09:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 850951)
SD 33 ja SD 33 T on kyllä rattailla, ne kettingit kuuluu polokupyöriin ja mopoihin.

niinpä mahtoi olla

wuntzikka 11.02.2012 09:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 850944)
Ainaknin 3.3 sd on kettingillä jakopää ja jos verrataan esim pajeron kanteen niin kyllä patrollin kansi on särkymätön


onko näin myös 2.8td myllyssä? eli kansi jopa vähän parempi kuin pajerossa?
eli se 2.8td kone hihnalla.

kiitoksia vastauksista, on tässä nyt jo tullutkin vähän lisää tietoa ittelle.

smgt 11.02.2012 10:41

itse karsastan pajeroa voimansiirron ja kannen takia niin paljon että mikä vaan on parempi auto.

-P- 11.02.2012 12:03

MIkä voimansiirrossa mättää?
Jos valitsee cooleri-version, ni siinä on yleensä jo Canterin laatikko, joka kestää ihan varmasti. Se Galantin laatikko on aika lasu, kun ei se kestä siinä Galantissakaan.

Ja kansi kestää kanssa, jos vaan malttaa ne lämmitys ja jäähdytyskäytöt. Cooleriversiossa siis tämä.

En muista, missä lienee kuvat, mutta ajelin aikoinaan tojotien mukana omalla pallerolla, eikä siinä kansi pettänyt. Parhaimmillaan meni vesi konepellin päällä "kahlatessa"

Kaiken saa rikki, tosin Tojo kestää sitä älytöntä väärinkäyttöä pisimpään.

-P-

wuntzikka 11.02.2012 21:54

autoa katteltu tänään..
- huohottaa ihan hieman, normaalia yleensä
- se yks hehku poikki, saman pytyn kohdalla suutin päältä vähän kostea (onkohan minkälainen homma, diesel pajalle?) voi myös olla löysällä
- ei nyt pahempia kurnutuksia maantiellä 80 vauhdissa nelikko päällä, ehkä jotain lievää korinaa pakki päällä tyhjäkäynnillä peruuttaessa
- lämmintä ilmaa tuntui tulevan ohjaamoon
- nätti käynti ääni, eikä kärytä sinistä putkesta
- startti oli vinkunut aamusella tyhjää (menee vaihtoon) joten ei päästy pahemmin starttailemaan
- muutama ruoste kohta korissa, hangessa viittinyt pahemmin alkaa kattelee alustaa
- ahtoja n. 0.5bar maantiellä 80 vauhdissa, ei pitäis olla rukattu ku ei savuttanut oikeastaan yhtään

-Juuso- 12.02.2012 14:51

Lainaan tätä topic:ia.
Kun sd33 vm-81-83 on 24voltin startti niin mistä löytäisi 12voltin startin siihen.
Ymmärrän että 24volttisessa on enemmän vääntöä ja niin edespäin.
Kun on vaan pelkkä kone niin ei viitsis alkaa tekemään kaikkea sähköjä 24v.
Kun kone menee putkitushärveliin ja meinasin tehdä 12voltin sähköt.
Kun kuulemma kinkkukaapin hehkut kävisi.

Samsonite 12.02.2012 15:46

Sd 33 on tehty myös 12 v versiona. Ei taida olla kovin yleinen täälläpäin. Kengurumaan lämpimästä käynnistyy pienemmälläkin jännitteellä ja heikommalla teholla ( vain 2 kw ).

http://www.limbat.com.sg/htm1/snissan.htm

http://www.limbat.com.sg/starter_ima...ssan/mg137.jpg

Yhden marinoidun tiedän jossa oli 12 v kaikki sähköt. Tilalle meni uus Iveco ja vanhat marinointiromut oli nettiveneessä myynnissä viime kesänä.:)

Samsonite 12.02.2012 15:48

Voishan sinne laittaa Mersu kuorkeista tutun kytkimen, ne starttaa 24 v ja sähköt on muuten 12 v ?

mikkoimp 12.02.2012 16:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 851372)
Voishan sinne laittaa Mersu kuorkeista tutun kytkimen, ne starttaa 24 v ja sähköt on muuten 12 v ?

eikös tämä systeemi ole myös hodarissa?

tiipe 12.02.2012 18:02

http://www.konekorjaamo.fi/product_i...oducts_id=1409


Sivu luotu: 13:48 (GMT +2).