![]() |
toyota 2lt
Onko nuissa toyotan 2lt koneissa mitä eroja vuosimallien välillä? Kun osia ostaessa aina kysytään että onko vm. -86 vanhempi vai uudempi kone ja myyjä väittää ettei käy osat ristiin vanhemmsta ja uudemmasta, eikä minulla oo mitään hajua minkä ikänen tuo minun kone on. Ei minun oikeestaan tarvihe tietää kun että onko niissä kaikissa kk-laakerit, runkolaakerit ja tiivisteet samanlaiset. ja sitten vielä semmonen että onko mitään eroa 2l ja 2lt:n männänrenkailla. Nuo minun kone aihiot on 80 luvun alun cressidasta ja toinen kone on lj:stä en tiijä minkä ikäsestä.
|
Selvinnee marmoritiskiltä kysymällä kun ottaa koneen sarjanumeron mukaan. Tiivisteet muuttuu kun tulee gen2 koneet, eli peltinen venttiilikoppa.
Ja muuten ei ole -80 luvun alun resiinasta jos on turbokone, kun tuli vasta -85 suomeen, sitä ennen L kone... |
ok. nuo koneet on sillä alumiini kopalla
|
eiköhän se 2lt ole samanlainen oli se sitte lj:sä tai cressidassa kiinni..tai missä niitä nyt onkaan paikoillaan..eroavaisuuksia tulee varmasti öljypohjissa ja korvakoissa riippuen autosta..
2lt2 on sitte jo aivan eri kone |
Cressidassa on se kaasuläppähässäkkä jota ei läjässä kuuleman mukaan ole. Muuten sama motoori.
|
Mikähän tarkotus sillä kaasuläppä hässäkällä on kun eihän se sitä välttämättä tarvihe kun olis ylimääräsenä semmonen imusarja jossa sitä ei oo? Olis helpompi vetää putket cuulerilta semmoseen läpättömään versioon.
|
En ainakaan itse ole huomannut sille mitään tarvetta. Korvasin koko häksättimen putkimutkalla ja itseleikatulla laipalla.
|
mäjelle vaan jos kerta löytyy imusarja ilman sitä. multakin parit kolmet imusatisit löytyy ja vaikka mitä muuta tuohon mottiin jos pisteosille tarvetta, eikä tartte edes postissa llaittaa kun noin lähellä asut
|
Juu. hyvä homma... pitää ilmotella jos vielä jotain tarttee.
|
Sivu luotu: 19:17 (GMT +2). |