Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Sprinter 312D tyhjäkäynti ja savutus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81709)

SauliS 03.03.2011 15:11

Sprinter 312D tyhjäkäynti ja savutus?
 
Serkkupojan Rintteri käy epätasaisesti tyhjää ja savuttelee siniharmaata. Myös alavääntö on aivan olematon. Kun varvia on jotain päälle 1200, sitten toimii ja vetää niinkuin kuuluukin. Kylmäkäynnistyvyys on myös huono mutta siinä on ainakin 1 hehku palanut. Käsittääkseni öljyjä ja nesteitä ei kulu mainittavia määriä.

Eli, nyt saa arvuutella mistä vikaa lähdettäisiin haarukoimaan? Lähinnä jos tiedossa jotain tyypillisiä vikapaikkoja? Itse arvelisin suutinvikaa tai ilmavuotoa.

Mika_T 03.03.2011 15:42

Tyyppiviaksi luokiteltava juttu...

Kannentiiviste pettää ykkössylinterin ja öljykanavan välistä. Vuotaa öljyä ykkössylinteriin ja savuaa ja käy huonosti.

Sitten erikoisempi muttei mahdotin vika.
Huohottaako kone tupsuttamalla öljykorkista?
Jos niin silloin jostain kamarista männärenkaat poikki ja rutistukset hukassa. =savuaa sen takia.

Toinen mahdollinen vika on pumpun ennakko.
Muutamasta on pumpun kiinnitysmutterit tippuneet ja pumppu on pyörähtänyt väärään asentoon.

autotohtori 03.03.2011 16:07

Oliskohan
 
Veikkaan ilmavuotoa hehkut eivät vaikuta käymiseen kuin silloin kun moottori on kylmä.

SauliS 03.03.2011 16:17

Öljyä kuluu n. 1dl/1000km. Jäähdytinnestettä ei tarvitse lisäillä. Ajettu on varmaan ihan h*lvetysti, mittarissa jotain 360tkm mutta auto on varustettu piirturilla ja kylmäkoneella, veikkaisin että 1360tkm olis lähempänä totuutta.. Tosiaan ajossa ei huomaa mitään ihmeellistä, ei savuta ja vetoja on "hyvin".

peltsssi 03.03.2011 17:48

Onko EGR vielä käytössä? Jos on, niin sen tulppaaminen voisi auttaa.

nenonen2 03.03.2011 18:06

en nyt muista oliko se tässä vanhassa mallissa vaiko sitten cdi koneessa sellanenkin että alkaa siirtopumpun o-renkaat vuotaa jolloin tulee ilmaa järjestelmään. mutta se tais kyl olla cdi konees tosiaan.

Angelo 03.03.2011 19:45

Oliko tässä koneessa ne imukanavan läpät, jos on niin egr tukkii ne aika helpolla ja oireet on juuri samanlaiset.

Mika_T 03.03.2011 21:03

CDI:ssä on vasta siirtopumppu ja imusarjan läpät jnejne.

Rekisteröimätön 04.03.2011 14:04

pumpussa ennakon säädin rikki, koita pistää aikasemmalle

Tossavainen 04.03.2011 14:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SauliS (Viesti 745842)
Serkkupojan Rintteri käy epätasaisesti tyhjää ja savuttelee siniharmaata. Myös alavääntö on aivan olematon. Kun varvia on jotain päälle 1200, sitten toimii ja vetää niinkuin kuuluukin. Kylmäkäynnistyvyys on myös huono mutta siinä on ainakin 1 hehku palanut. Käsittääkseni öljyjä ja nesteitä ei kulu mainittavia määriä.

Eli, nyt saa arvuutella mistä vikaa lähdettäisiin haarukoimaan? Lähinnä jos tiedossa jotain tyypillisiä vikapaikkoja? Itse arvelisin suutinvikaa tai ilmavuotoa.

En tiedä Rintterin tekniikasta, mutta meillä ainakin 110cdi Vito Kävi epätasaisesti,rumpsutti ja savutti turhankin paljon lisäksi antoi pientä naketusta. Vika paljastu suuttimen alus prikoiks jotka vuotivat. Kuulema Yleinen tyyppivika nuissa vitoissa varsinkin Lastutetuissa... ne kun laitto,auto toimi taas. Ei kovin kallis remontti, rikat joku 1,70-2,00e kpl:D Mutta kuten sanoin itse en kyseisestä mallista tiedä..

SauliS 04.03.2011 14:35

Joo, erään Mersu-gurun kanssa keskusteltuani alan kallistumaan sille kantille, että ennakosta taitaa johtua. Pitää tutkiskella ensi viikolla

nenonen2 05.03.2011 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen (Viesti 746105)
En tiedä Rintterin tekniikasta, mutta meillä ainakin 110cdi Vito Kävi epätasaisesti,rumpsutti ja savutti turhankin paljon lisäksi antoi pientä naketusta. Vika paljastu suuttimen alus prikoiks jotka vuotivat. Kuulema Yleinen tyyppivika nuissa vitoissa varsinkin Lastutetuissa... ne kun laitto,auto toimi taas. Ei kovin kallis remontti, rikat joku 1,70-2,00e kpl:D Mutta kuten sanoin itse en kyseisestä mallista tiedä..

nuo prikat on myöskin cdi koneen ongelma. useita korjanneena voin kertoa että jos tuon vian päästää pahaksi niin kaikkea muuta kuin halpa remontti. se on sellasta kuraa se venttilikoppa täynnä että sitä joutuu piikkaamaan monta tuntia irti. ja se haju mikä siitä karstasta lähtee on aivan kamala. toivottavasti ei tarvis enää nitä tehdä, tosin se kun on tyyppivika varsinkin 4 sylinterisessä cdi koneessa. 5 pyttyseen ei kertaakaan vaihdettu, eikä v6:seen.

¤Offi-Osku¤ 24.06.2013 16:27

Käytetääs vanhaa.
Elikkä mikähän 412d sprintteris olis vikana, kun alkanut tyhjäkäynnillä hiukan savuttaan ja myös tyhjäkäynnillä välillä potkii kierroksia ihmeellisesti vähän kuin potkis takas päin.
Kierroksilla ei mitään eroa aikaisempaan ilmeni yhtäkkiä.
Ehdotuksia mistä vikaa ettiin.


Sivu luotu: 16:38 (GMT +2).