Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi ) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81330)

TOPPAHOUSU 20.02.2011 21:44

Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi )
 
Eli pitäs kone irroittaa varaosa Pajerosta ja siitä olisi nyt muutama kysymys...

Miten tuo automaattiloota on kiinni koneessa ja onnistuuko koneen irroitus ilman, että autoa tarvitsee nostaa?
-Eli nouseeko automaattiloota koneen mukana yläkautta pois?

Kokemukseni koneen irroituksesta rajoittuu yhteen aikaisempaan kokemukseen ja silloin kyseessä oli automaatti saabista koneen irroitus....
( Ja tämä operaatio tuli tehtyä jo ennen 2000 lukua, joten ei ole enää ihan tuoreimmassa muistissa. ;))


Kaikki vinkit niksit otetaan ilolla vastaan!!;)

pee 20.02.2011 22:06

ylhäältäpäin kaikki letkut ja vaijerit ja liittimet ym.

koneen ja laatikon pultit pois - alhaalla molemmin puolin irtoavat lisätuet pultattuina koneeseen ja laatikkoon

startti pois

korvat irti - ei omat ;)

etuputket pois - etukardaanin irrotus helpotti jotain kanssa, voi siirtää sivuun ja vetää nipparilla tukivarteen

vetolevyn pultit pois - turbiini saa jäädä laatikkoon koneen poisnostossa - ei tarvii montaa senttiä liikahtaa eteen niin nousee ylös

tulee ja menee yläkautta, mutta toki joudut alla pyörimään yllämainituissa kohdissa

laatikon kanssa pois otosta ei kokemusta


ja kun laitat takasin niin:

VARMISTU ETTÄ TURBIINI ON "POHJASSA" ELI RIITTÄVÄN SYVÄLLÄ, EI VAADI VOIMAA MENNÄKSEEN PAIKALLEEN, TÄRKEÄÄ JOTTA ÖLJYPUMPPU TOIMII OIKEIN

eli vetolevyn pitää olla inan irti turbiinista kun kone on pultattu laatikkoon, niin että saa pyöriteltyä turbiinin siihen asentoon, jossa vetolevyn pultit menee kierteilleen

luppakorva 21.02.2011 08:48

Mahtuu nippunakin just tulemaan, tuolla on jotain kuvia.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28049

Tuukka Impala 21.02.2011 09:12

Mun piti kans nostaa nimenomaan varaosa-pajerosta tekniikka pois. Ne kaikki pultit yms. mihin pitää päästä käsiks, on aika pirun ahtaassa välissä. Mää ratkasin sen tilaongelman nostamalla ensin kopan pois rungolta, sitten olikin heti tilaa paljon enemmän.....

TOPPAHOUSU 21.02.2011 11:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva (Viesti 742588)
Mahtuu nippunakin just tulemaan, tuolla on jotain kuvia.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28049

Tämä olikin hyvä juttu!
Tämän topic:n olenkin jo joskus lukenut...
( Ei vaan tuolla söörtsillä sattunut silmään. )


Asiasta aidan seipääseen, onko luppakorvalla muuten tietoa remmiahtimen laittamisesta tuohon 3.0L 12v koneeseen?
Pitäs saada tehoja hiukan enemmän ja ajattelin ainakin laittaa sähköflektin nykyisen viskon tilalle ja sitten jossakin vaiheessa olisi kiinnostusta myös tuon remmiahtimenkin asentamiselle...

luppakorva 21.02.2011 13:43

Ei tietoa ahtimen laitosta. Aika tehoton toi kone kyllä on, mutta kiertää mukavasti.

TOPPAHOUSU 17.11.2011 22:13

Jatketaan vanhaa topiccia...
 
Onko koneen ja laatikon välissä oleva metallinen tiiviste syytä "vuorata" joillain tiivistysmassalla ennen takaisin laittoa?

Kun en meinannut sitä tiivistettä uusia...


Ps. On pikkasen venähtänyt tää projetki... Kone on tosin jo irroitettu...


Sivu luotu: 12:59 (GMT +2).