![]() |
Uuden auton rakentelun rajoitukset
Minulle on jäänyt kovin epäselväksi se että mitä uudelle (08) autolle ylipäätänsä saa tehdä ilman TÜV-hyväksyntää ja mitä ei. Mielipiteitä toki löytyy niin täältä kuin muualtakin netistä mutta ne ovat keskenään ristiriitaisia ja suurimmaksi osaksi perustelemattomia - lopputulos on siis mallia "ehkä saa, ehkä ei". Eniten askarruttaa tällä hetkellä korottaminen, panssarointi (sliderit) ja se voiko lisävaloja olla laillisesti enempää kuin yksi pari missään tilanteessa (referenssilukumaksimia ylittämättä, tai vaikkapa kytkemällä valot vaihtokytkimellä niin että niitten käyttö on joko-tai). Itselläni M1G-luokan ajoneuvo.
Ei missään taida olla mitään selkokielistä opasta millä ottaisi tolkun pykäläviidakoista? |
Lainaus:
|
Vaan kun katsastusmiehetkään eivät aina vaikuta tietävän mikä on sallittua ja mikä ei, sen verran tulkinnat tuntuvat vaihtelevan katsastajasta, asemasta ja asiakkaasta riippuen...
|
Olet jo varmaankin selannu tämän läpi? :eek:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...+ja+asetukset/ |
Jep. Väittäisin etten minä ihan kaikista typerin tyyppi ole mutta ei tuosta pykäläviidakosta tolkun ottaminen silti ihan kaikkein helpointa puuhaa ole... Vaikka muuten jokin vaikuttaisikin selkeältä niin viimeistään EY-direktiivien sotkeminen sekaan tekee asioista epäselviä.
|
Helppo homma:
- maahantuojalta tilaat kaikki osat, tehdas vastaa tyypityksestä. Eli kaikki kilkkeet menee e-hyväksynnän mukaisesti ETTEI päästöt muutu, eikä aiheuta luonnolle suurempaa ahdistusta... Ja homma ittelles profiili, niin saat parempaa tietoa... |
Sivu luotu: 22:18 (GMT +2). |