![]() |
Pajeron v6 -95 tulpanvaihto?
Mahtaako tommoseen Mitsu Pajeroon 3.0 V6 1995 saaha sytytystulppia vaihettua muuten kun imusarjan irrottamalla?
Teemu |
Ei ainakaan saa v koneiseen galanttiin ilman ruiskun /imusarjan poistoa. Sen takia näissä on jotkut "platina tulpat" jonka vaihtoväli on aika pitkä. Galantissa se vaihto väli on 90 000km.
|
kyllä saa, ja helposti, ite oon vaihtanu ainakin kahesti jo. ei tarvii irrotella kun tulpan-hatut.
|
Lainaus:
j.h |
Lainaus:
Just sain Pajeron pihaan ja kävin kurkkaa pellin alle, kyl siitä ruisku ja imusarjan joutuu irrottamaan ei mitään mahkuja saada tulppia irti kun tupanhatut on jo kiinni imusarjassa. Toi on 24venttiilinen. Teemu |
Lainaus:
j.h Mistäköhän syystä on helvetin hankalaa kertoa autosta olennaiset tiedot kun kysyy asiaa, jos haluaa neuvoja omaan autoon, niin kannattaa kertoa kaikki autoon vaikuttavat olennaiset tiedot. Vastaajat harvemmin omistavat kristallipalloa.... - merkki - malli - vuosimalli - moottorikoko ja muut siihen liittyvät asiat - moottorikoodi - ja auton väri (sen aito nainen pystyy kertomaan autosta, ei muuta ;-)) |
Autodata kertoo 1995 3.0 24V tulppien vaihtoajaksi 1,40 tuntia. Ei siis tunti neljäkymmentä minuuttia, vaan vähän alle puolitoista tuntia. Eli jotain pitää purkaa tuohon aikaan.
12 venttiilisiin tulppien vaihto ei ole mikään ameriikan temppu. Paitsi kun moottori on kiinni ameriikan autossa, crysler voyagerissa. Siinä kun on kone poikittain, niin takimmaisista pari tulppaa on vähän katveessa. |
Lainaus:
niin -95 mallissa voi olla 12V tai 24V ja niiden tulppien vaihtoajat ovat erilaiset ja myöskin työnä ne ovat erilaiset (tosin ohjeaika lähdekkin on eri käytössä, tosin samat noissa tuppaa olemaan niin Autodata kuin Bosch). j.h Siis vastaamisen tarkkuuta parantaa tarkemmat lähtötiedot... |
Sivu luotu: 07:09 (GMT +2). |