![]() |
MB ML
-
Meininki tälläiseen sekaantua. Takana kolmen eri korimallin Voyagerit 10 kertaa maapallon ympäri kierrettynä ja nyt hakusissa 7h maasturi. Mitähän mahtavia huoltokuluja näissä tulee...esim. nokkaketju? Onko millainen vai "ikuinen". Jotain yllättäviä kalliita huoltokohteita? Voikuissa oli takapyörän laakerit ja nokkahihna aika kalliit. Bensaa tietysti menee kaikki mitä sinne kaataa. Jotain juttua jossain et nämä tehdään jenkeissä tai jenkkialihankinta osista. Eli joka pultin ja mutterin saa kiristää uudelleen. Onhan näihin tottunut jo ennen voikkuja. 230 kone taitaa olla aika nuhainen. Siis bensakonetta meinaan. Eihän tää mikään oikea maastokone ole mut jos joku jotain tietää. http://www.jobparts.fi/MB%20ML%20kp%20ja%20al.jpg - - |
Vikavaloja on joskus jollain tutuilla räpsyny koetaulussa kun Dany show:ssa
|
Pussi PITÄÄ olla iskussa kun huoltoa tilailet...
Tonnilla aloitellaan ja kolmella lopetellaan...:mad::mad::mad: |
Niveltä menee edessä ja takana melko tiheeseen tahtiin ja niitä ei saa vaihdettua aina ilman koko alumiinisen tukivarren uusintaa = maksaa. Jousia myös usein mersumaisesti poikki.
Mutta kaipa tuo käyttöautosta menee siinä missä joku muukin. Jenkeissähän noi on tehty alusta loppuun, en tiedä mistä kaikkialta osia kerätään linjalle. |
Lainaus:
|
MB ML ei ole varmaan niitä halvimpia ylläpitää ja ilmeisesti aika paljon vikoja....
Niiden hinta on aika kova Suomessa, joten Ruotsi/Tallinna suunnan tarjonta kannattaa tsekata, sillä juuri tälläisten autojen on laskenut paljon Tallinnassa. 230 varmaan kerkiää muun liikenteen mukana, mutta 320 taitais olla paremmin tämän auton kone... j.h |
Jos haussa on 7h maasturi, niin miksi ML:ää ehdotat? Tuon maasto-ominaisuudet rajoittuu katukynnyksen ylitykseen ja kuvan lisävarusteilla en olisi siitäkään ihan varma. Periaatteessa mikä tahansa henkilömallin 4-matic tarjoaa samat ominaisuudet pienemmällä polttoaineen kulutuksella.
|
Lainaus:
|
Eikö ML:ää ole saanut ihan alennusvaihteistolla ja kytkettävillä taka ja etulukoilla. Takalukon ja alennusvaihteiston sai ainakin ruksittua lisävarustelistalta offroad pack nimellä. Kaverilla oli sellainen offroad pack varusteltu yksilö ja kyllä sillä ainakin pääsi niin pitkälle kuin niin kallista autoa kehtasi viedä. Katselisin sellaista jos ML hakusessa. 500 koneella kulki ihan kiitettävästi maantielläkin. Joku 20l satasella ei ollu ihme lukema jos ajeli hieman urheilisemmin. 320 diesel olis varmaan järkevin kone tuohon autoon. Samaisen kaverin seuraava kulkine oli discovery v8 ja ei se sen ihmeellisemmin maastossa kulkenu kun toi mersu. Lantikalla tais olla paras kulutus luokkaa 35l satasella matkalla pk-seutu-tahko :D Kummassakin oli reippaanlaista kulutusosien vaihtoa ja ihanan kalliit huollot.
Selvyyden vuoksi sekä mersu että lantikka oli 2000 luvulla valmistettuja yksilöitä. |
MB
|
Lainaus:
Joo saa ML:ään lukkoja, mutta kuvan autossa niitä ei taida olla. Astinlaudoista ja matalista keulaputkista päätellen tuo on citymaasturi, joka ei ole maastoa nähnyt. Lukoton citymaasturi katusliksein on yhtä tyhjän kanssa etenemiskyvyltään. Toki citymaasturi on OK esim. talviliukkailla teillä. Kun alla on sopivaa rengasta, jakoloova, vähintään takalukko ja maavaraa n. 25 senttiä niin puhutaan jo maasturista. |
Sivu luotu: 21:59 (GMT +2). |