![]() |
King-Capin laturi ongelma
Onkos palstalaisilla ollut ongelmia King-Capin laturien kanssa tai yleensä? Itsellä menossa toinen laturi joka on takuuseen vaihdettu. Elikkäs homma meni niin että hommasin uuden laturin paikallisesta autosähköliikkeestä ja hiilasin sen paikoilleen niin neljä päivää kesti ajoa kun lakkasi lataus. Volttimittari on kabiinissa josta heti huomasi että lataus juonittelee. Ensimmäisellä kerralla lataus putosi hetkeksi 13 volttiin josta loppui hetken päästä kokonaan. Noh laturi takas liikkeeseen josta uus tilalle ja äijä tuumas että jos ei rupea kestämään niin laitetaan saksalainen laturi niin kestää. Myyjä kyllä puhui ensimmäisen laturin oston yhteydessä että laturit olisi valmistettu saksassa mutta tämä erähän oli tullut jostain halpamaasta ja ne laturit toimii tai ei toimi. Tässä tapauksessa tuo jälkeisempi vaihtoehto. No uus laturi kourassa akkuliikkeeseen ja uudet akut mukaan sekä akunkenkiä+lisämaadoituskaapeleita ja kotio jossa kaveri mittas laturinjohdot ettei siellä ole oikosulkuja yms. ongelmia. Kaikki näytti olevan kunnossa, laitoin uuden laturin sekä akut + muut maadoitukset ja auto käyntiin niin hienosti taas lataus 14volttia. Hyvällä mielellä ajoin KOLME päivää/170km jolloin laturi lakkasi TAAS lataamasta. Saattoi jopa ottaa päähän kun huomasi tilanteen. :D Tällä toisella kertaa lataus toimi kun meni töihin mutta sieltä lähtiessä laturi ei ladannut enää ollenkaan. Nyt pitäs taas irroittaa laturi ja mennä vonkaamaan sitä saksalaista laturia. Onko kenelläkään ideaa mistä tuo laturin "polttaminen" voisi johtua/millä sen voisi estää yms.? Niin Kinkkukaappi on -87 2.3 d. Molemmilla kerroilla kun uusi laturi on ollut paikallaan laturi ei ruvennut lataamaan kylmällä ilmalla ollenkaan tyhjäkäynillä mutta heti kun laittoi hiukan kierroksia, lämpimänä lataus toimi heti auton käynistyttyä. Ajattelin itse että tuo on normaalia. Vai onko? Jos siellä olisi joku mahdollinen oikosulku eikö laturi tuntuisi menevän heti? Vai onko käynyt niin paska mäihä että molemmilla kerroilla oikeasti on ollut laturissa valmistusvika yms..
|
Kaikilla muilla näyttää laturit toimivan.. :D
|
No nyt saatiin NELJÄS saksalainen ISKRA merkkinen laturi paikoilleen ja 100 km. niin lataus lakkasi taas vaihteeksi.. Onko kellään ideaa mistä tämä voisi johtua?? Laturin johtojen uusiminen on seuraavaksi edessä jos tähän ongelmaan ei löydy muuta vaihtoehtoa..
|
Tutun kuulosta.. Itsellä oli pajero vm-88 josta hajos laturi. Kunnostin aluksi vanhan, muta ei kauaa kestäny noh ostin uuden ja ruuvasin paikalleen ja se kesti noin kuukauden päivät. Syytä en tiedä mikä sen hajotti, mutta epäilen vahavasti että asentamani vinnsi saattoi olla osallinen asiaan.. No kun sain taas uuden laturin paikalleen niin myin auton pois eikä oo sen jälkeen latureita tarvinu vaihtaa..;)
|
itselläni saabissa oli ongelmia laturien kanssa ja siinä optiman keltainen paljastui syylliseksi. tosin jos sinä olet jo akut vaihtanut niin ei enää pitäisi olla niissä vikaa...
vahvasti epäilen että lataus piirissä on joko katkos tai oikosulku. haiseeko laturi, käykö kuumana, mikä sieltä hajoaa? onko kaveri mitannut miten nuo johdot? eristysvastus mittari on ainoa oikea keino siihen hommaan! mitä laturin valo tekee? itsellä laturit vielä ajossa kestivät mutta sitten kun tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käytti niin ylikuumenivat ja diodisilta paloi, ensin alkoi laturin valo palamaan himmeästi ja hetken päästä sammui kokonaan. laturit olivat varmaan 100oC lämpöisiä.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
laturi
onkos siinä erillinen säädin,voisi olla siinä vikaa.hiluksissa joskus se oireili.parikymppiä makso
|
Lainaus:
|
Laruri ongelmat
Lainaus:
Itsellä kans ongelmia -88v Nissan king capin laturin kans. Vaihdoin uudet hiilet ja jännitteen säätimen, Luulin että vika oli niissä. mutta hetkellisesti työnsi 10v ja nyt ei työnnä edes 8 saa. Missähän vika voisi olla? Maadoitus johdot on tarkistettu. :confused: |
Kiinalaista laatutyötä pukataan varaosamarkkinoillle,niin ei varmaan kestä,käämit nappaa
heti maihin ja säätimet menee samalla...sama turbon korjaussarjassa,Jenkkilästä tuli ja Kiinassa s*****a valmistettu niin pitäisi korjata uutuuteltaan,niinkuin kiinanvinssitkin=sitten kestää :) Tais mennä vähän ohi aiheesta... |
Juu tuota kiinalaista näyttää olevan joka lähtöön. Onhan se tosi että jossain ne kiinankin vehkeet toimii hyvin ja toisissa vähän heikommin..
|
Lainaus:
|
Kyllä lähtisin ite ekana johtoja katsomaan.. Kuormittaako laturia jokin erityisesti? Ylimääräiset valot/ sähkölaitteet?
|
Latureista...
Outoja tapauksia siellä jossain... Itellä ollut Nissanisssa 100tkm aikana laturi kerran levällään ja siihen laitettiin käytetty diodisilta... Ja kuormitettunakin penkissä antaa virtaa enempi ulos mitä tehdas antaa... Ja tämä tuote on Japanin tehtaalta lähtöjään... Mitä muita latureita korjuutttanut, niin ei oo tullut takas viikon eikä kahen päästä ja autot ja samat osat kii ku tulee muutenkin huoltoon ja laittoon taas... Ja nämä laturit korjuutan naapuripitäjässä.
Johdot kannattaa tarkistaa kaikki, ja merkkivalon pitäs kyllä palaa ku virrat kääntää... Ja sammua ku laturi pyörii ja lataa. Maatto vika kyllä polttaa latureita, että kunnon maadotukset ja siitä sit tutkimaan lisää, mikäli ongelmia vielä on. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vaihdoin ite koko laturi viimme vuonna. Ajon aikana laturivalo syttyi ja kävi samalla reisulla Motonetin ostamaan uuen... KC4x4 1991 TD25
|
ihan uteliaisuuttani heitän himmeänpojan ajatusleikin että mittasitko latausta muulla kuin kabiinin mittaria vilkuilemalla.ettei oo mittarissa vikaa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mikähän kun mulla on tommonen 89 king cap jonka ostin hetki sitten siinä ku oltiin kaupat tehty ja lähettiin ajelee kotia päin startatessa pyöritti niinku ois ollu virtaa vähän epäilin akkuja ku on seissy auto pitkään, sitte ajeltiin pitkin iltaa ja aina ku starttas ni vaikeesti ja tyhjäkäynnillä latauksen valo sillein himmee,entinen omistaja kehu vaihtaneensa hiilet ja säätimen joka antaa enemmän virtaa.
nyt oon sitä mittaillu niin puhallin ja valot ku on pois tulee yli 14v ja kun on valot päällä tulee kanssa jotain 14v mut kun lyö puhaltimen täysille niin alkaa hetkenpäästä tuo valo taas killittää sammuu kun antaa kierroksia vähänkään ja kun löysää kaasun niin valo käy kirkkaampana ja joko sammuu tai palaa himmeesti. sekoileekohan tuossa valo vai onko tuo laturi sökö tulee kuitenki yli 13v kokoajan? |
Sivu luotu: 08:23 (GMT +2). |