Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyotan 2.4 dieselistä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67513)

huru-ukko 07.01.2010 08:06

Toyotan 2.4 dieselistä
 
Nyt se tempun teki,liekkö näissä 2-L moottoreissa hydr.nostimet? Hiljakseen kylän raitilla ajellessa rupes kuulumaan kohtalaista kilkatusta ja kuulosti että ois pyörinyt 3pytyllä,sittä se loppu yhtä pikaseen ku alkokin. Tuli vaan mieleen nostaja vittuilee (jos näissä on hydrauliset) tai sitten suutin jumittaa. Onko tuttu tilanne?

Mazza 07.01.2010 08:19

Hmm, kokemuksesta heittäisin kiertokangen laakeria, jos ei olis kolmella alkanu käymään, on nimittäin L-sarjan moottoreissa useampaan kertaan temppuillu itsellä, ja pari kertaa tehny noin, että hetken kilkattanu ja kohta hiljentyny. Tuo kolmella käyminen kyllä vesittää hiukan ajatusta...

Essonbaari 07.01.2010 08:25

paikallinen tiisselikorjaaja sano aikanaan että pitäs pakkasilla käyttää joutavaa reilusti ennen ajoonlähtöä.Kuulemma nelosen kiertokangenlaakeri ei voitele kunnolla jos kylmänä lähtee heti ajamaan.

huru-ukko 07.01.2010 08:29

Sehän tässä ihmeellistä onkin ku oli varmasti lämmin mylly,matkaa takana 30km.

Mazza 07.01.2010 08:37

Oma alkoi ainakin kilkattelemaan noin sadan kilometrin ajon jälkeen, rauhallisesti risteykseen tultaessa.

BJ-40/76 07.01.2010 16:53

Nuo 2L sarjan öljynpaineongelmat (ja kaikenmaailman epätasaiset kulumiset sylintereiden kesken)
johtuu huomattavan usein mäntien öljysuihkujen paineventtiilin (kiinnityspultin) juosen katkeamisesta.

tuo kiinnitysruuvi pitää sisällään suuruusluokkaa reilun 1 kilon (ulkomuistista, voi olla jotain muutakin) paineella avautuvan jousikuormitteisen kuulaventtiilin, ja kun jousi katkeaa, niin se pytty ui öljyssä, ja muut käy puolestaan kuivempana.

tuo sama paineventtiili löytyy myös mm. hdj-80:stä, joissa jostain syystä kestää paremmin.

Itselle en kasaisi yhtään 2 L-konetta vanhoilla kiinnitysruuveilla (venttiileillä), joilla ajettu yli 200 tkm.

Katsokaapas rumukoneistanne monestako on vähintään yhdestä jousi poikki?

testaus on helppoa, puhalletaan vaan pultin päähän, jos halutaan tarkempaa tietoa niin silloin tarvitaan paineilmaa ja painemittari. (kaikissa pitäisi olla sama avautumispaine)

Itsellä kaikissa 2 L-koneissa ollut vähintään yksi paskana, ja se pytty paljon parempi kuin muut.

-J-

-MaTTi- 08.01.2010 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko (Viesti 630292)
Nyt se tempun teki,liekkö näissä 2-L moottoreissa hydr.nostimet?

Ei oo, ei tuu. Lukaises juttua pari sivua aiempaa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67436


Sivu luotu: 21:19 (GMT +2).