Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   160 patroliin levyt taakse? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65898)

MotorPsycho 20.11.2009 21:11

160 patroliin levyt taakse?
 
onko jollain valmiita ideoita levyjarrujen laitosta taakse?olisko nuo gr patrollin levyt ok ja satulat sit mistä? kun haluaisin kardaanikäsijarrun pois ja takalevyihin käsijarrun. olisiko jonkun saabin tai muun satula helpohkosti sovellettavissa

tapsa4x4 21.11.2009 00:11

Nyt haluaisin HYVIÄ perusteleuita tohon kardaani jarrun poistamiseen. taakse menee aika kivasti gr taka levyt ja esim vanhan mallisen satulat 15"vanteelle kun joskus mittailin.

perse arska 21.11.2009 07:08

älä hyvä mies kardaanijarrua poista .tein itsekin samoin gr takalevyt sopii suoraan pulttijakoon sovittelin jo.ei tarvi turhaan sovitella mitään vaijereita taakse .toki mielipiteitä on monia ja kukin tekee kuten itse haluaa.tapsa4x4 mullekin neuvoi tuon jarrupaketin:)

Samsonite 21.11.2009 07:53

Tarviikos piäsylinterille tehä mitään taikoja tuossa muutoksessa, tahi lisäillä paineensäätimiä takapiiriin.

Kartaanikäkkäristä en luovu minäkään.:)

tapsa4x4 21.11.2009 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 615852)
Tarviikos piäsylinterille tehä mitään taikoja tuossa muutoksessa, tahi lisäillä paineensäätimiä takapiiriin.

Kartaanikäkkäristä en luovu minäkään.:)

orkkis paineen säädin riittää taka levy jarruile ainakin on hieman pienenmät kuin noi patrollin omat satulat.

MotorPsycho 21.11.2009 10:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 615802)
Nyt haluaisin HYVIÄ perusteleuita tohon kardaani jarrun poistamiseen. taakse menee aika kivasti gr taka levyt ja esim vanhan mallisen satulat 15"vanteelle kun joskus mittailin.

ok täytyy tilata ne gr:n levyt ja katsella sopivat satulat (edulliset) jostain..nii oli vaan ajatus siitä että olisi saanut alustan tasaiseksi kun tuo on niin low rider muutenkin. mutta kyllä se takakäsijarru systeemi on jo unohdettu kun yöllä mietin et liian monimutkainen tulee ja halvemmalla teen tuon kardaanijarrun uusiksi. on tuo wilwoodin mekaanisatula jo valmiinakin et ei tarvitsisi kuin keksiä levy siihen. minä jo yhden levykäsijarru prototyypin tein mut liian iso on tuo levy.

junnu78 21.11.2009 11:34

eli siis gr.n levyt ja 160 koppasen etusatulat? saiskohan nuo ihan leimalle?

Kartse1 21.11.2009 17:19

Leiman saamisen edellytyksenä on, että satulat on sellaisesta vehkeestä, jonka akselimassa on väh. yhtä suuri kuin sen oman projektiauton akselimassa.
Tietysti ne kiinnikkeet pitää olla kunnolla tehdyt & kunnolla hitsatut.

Tässä on Patrollin akselimassat:


Pätkä Patrol -82, otteessa etu:980kg taka:1290kg. Konehuoneen peltilätkässä etu:1000kg taka:1450kg
Pitkä Patrol -88, otteessa etu:1170kg taka:1430kg. Konehuoneen peltilätkässä etu:1300kg taka:1550kg

MotorPsycho 28.11.2009 18:11

joo levyt käy hienosti ja satulatkin löysi kiinnikkeineen paikkansa. ongelmia tuotti nuo rangen varret jotka on akselin päällä, joutui laittamaan taka-ala viistoon satulat ja 15" vanteilla on ahdasta mutta spacereiden kanssa ei tule ainakaan ongelmaa, kun joka tapauksessa joudun irokkien kanssa niitä käyttämään.


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).