Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero pakuksi/huoltoautoksi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62146)

virtaz 15.08.2009 12:10

Pajero pakuksi/huoltoautoksi?
 
Onko jollain ajantasalla olevaa tietoa pitkän -89 pajeron muutoskatsastuksesta?
Saako pakuksi ilman kauniita kuitupönttöjä katolla, jos vaan poistaa takapenkit "pysyvästi" ?
Tuleeko 80 lätkä?
Vai kannattaako laittaa huoltoautoksi? Silloin ilmeisesti takaisin henkilöautoksi rekisteröitäessä pitää maksaa verot?

Kummassa pienemmät maksut? paku vai huoltoauto?

valaiskaa minua, oi suuret off-road oraakkelit!


:eek:

sami73 15.08.2009 16:32

MUlla on vm-90 pitkä "naapero" huoltoautona. Takapenkki poistettu ja jonka tilalle on tehty vanerista tarvikelaatikko kanella. Kannen alapuolelle on sitten laitettu ruuvipenkki , sen takia kannen ala puolella ettei pyöri tiellä tuolla tavaran kuljetus puolella.Vero+käyttö maksu vuoteen on n.170eskoo.

elhapero 15.08.2009 16:40

Pakuksi ei pysty muuttamman,ainoa vaihtoehto on 1+1 huoltoajoneuvo.Takapenkit pois,kiinteä työkalu laatikko ja viilapenkki,80 lätkä tulee.Muistaakseni -93 uudemmasta saa myös pakun.

virtaz 15.08.2009 16:46

nooh, sitten tehään ilmeisesti huoltoauto.
Eikö enää saa pakuksi jos ottaa takaa kaikki jakkarat pois ja hitsaa pellin kiinnityspisteiden päälle?

HeikkiH 15.08.2009 17:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja virtaz (Viesti 583253)
Eikö enää saa pakuksi jos ottaa takaa kaikki jakkarat pois ja hitsaa pellin kiinnityspisteiden päälle?

Onnistuu jos autosta on maksettu täys autovero. Huoltoauto ainoa vaihtoehto jos haluaa käyttömaksuissa säästää, ja se on sit huoltoauto kunnes paaliksi muuttuu.

virtaz 15.08.2009 17:15

tämä tällä selvä. kiitoksia vastauksista.

kysytäänpä samalla, onko 31x10,5x15 suurin mahdollinen rengastus pajeroon ilman erikoislupia?

elhapero 15.08.2009 17:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja virtaz (Viesti 583261)
tämä tällä selvä. kiitoksia vastauksista.

kysytäänpä samalla, onko 31x10,5x15 suurin mahdollinen rengastus pajeroon ilman erikoislupia?

Menee muutoskatsastuksella ja on suurin koko 1version pajeroon.

sami73 15.08.2009 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja virtaz (Viesti 583261)
tämä tällä selvä. kiitoksia vastauksista.

kysytäänpä samalla, onko 31x10,5x15 suurin mahdollinen rengastus pajeroon ilman erikoislupia?

Jos en väärin muista niin suurin sallittu koko GEN1 on 32"

aatzi65 16.08.2009 07:06

Kyllä mulle ainakin paikallinen konttori etsi tiedon,että 31 on suurin kiekko pajeron gen1:ssä.
32:nen menee hipenen yli sallitusta,ei paljon mutta tarpeeksi.

Luigi81 16.08.2009 17:32

Mikä on vertailurengas pajerolle? 235/85r16 on vähän vajaa 32",josko se kelpais?

-MaTTi- 16.08.2009 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 583250)
Pakuksi ei pysty muuttamman,ainoa vaihtoehto on 1+1 huoltoajoneuvo.Takapenkit pois,kiinteä työkalu laatikko ja viilapenkki,80 lätkä tulee.Muistaakseni -93 uudemmasta saa myös pakun.

Se on huoltoauto eikä -ajoneuvo ja sen ajoneuvolaji on pakettiauto ja samalla aikaa sen ajoneuvoryhmä on huoltoauto.

"Normaalipakulla" ei ole välttämättä ajoneuvoryhmää. Molempien dieselvero lasketaan samalla kaavalla.

elhapero 16.08.2009 18:38

Ajoneuvoluokka NiG/Pakettiauto. Ajoneuvoryhmä Huoltoauto.Ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen.Saako tuolla kuljettaa usempia henkilöitä autossa kun lukee korjausmiehistön. :)

Luigi81 16.08.2009 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 583539)
Ajoneuvoluokka NiG/Pakettiauto. Ajoneuvoryhmä Huoltoauto.Ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen.Saako tuolla kuljettaa usempia henkilöitä autossa kun lukee korjausmiehistön. :)

Saahan pakettiautossa kuljettaa lastin purkuun ja/tai lastaukseen tarvittavan määrän työntekijöitä:D


Sivu luotu: 17:01 (GMT +2).