Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   1KZ-T LJ:n keulalle?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61454)

MJ 24.07.2009 09:19

1KZ-T LJ:n keulalle??
 
Jaahas, tollasta mottia alkanu tekemään mieli. :)

Onkos joku näitä laittanu ja oikeen katsastanu??
Itellä on toi romu vanhempaa koppaa jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Jeeper 24.07.2009 10:20

Pululla on tuollainen 73:n keulalla, ja Toyota4x4:llä menossa sama motti LN-65:seen.

tilavuushan tuossa pysyy prosenttien sisällä, mut teho........ vai mikä on mallisarjan tehokkain kone?

The 1KZ-T is an early version of 1KZ-TE, 2982 cc, 4 cylinders, SOHC, 2 valve per cylinder turbo diesel engine. Bore is 96 mm and stroke is 103 mm, with a compression ratio of 21.2:1. Maximum output is 125 hp (93 kW) @ 3600 rpm and maximum torque is 29.3 kgf·m (287 N·m) @ 2000 rpm.

Arpe 24.07.2009 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MJ (Viesti 577830)
Jaahas, tollasta mottia alkanu tekemään mieli. :)

Miulla on samanlaisia mielihaluja.
Kaikki vinkit otetaan vastaan.

Micco 24.07.2009 11:15

SLCK.n puolella on yksi aihe kyseisestä asiasta.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=5220&highlight=1kzt

MJ 24.07.2009 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 577866)
SLCK.n puolella on yksi aihe kyseisestä asiasta.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=5220&highlight=1kzt

Kiitos!! Tästä on hyvä jatkaa. :) Enää ei puutu ku tekniikka..

pulu 24.07.2009 12:22

joo lämpösesti suosittelen tot pataa!!!!2lt voi laittaa verkon painoks tai jotain muuta...ja kun hommaa tommosen nii kannattaa katella tosiaan se 1kz-t versio ilman eetä,joka tarkoittaa sähkö pummpua!swappi on helppo,jos on täydelinen paketti kytkin koppineen päivineen,pulttaa vanhan kopan mäelle ja uus tilalle ja sit motti perään paikkalleen ,kunhan on sitä ennen irroittannu koneen korvat rungosta ja siirtänny nit n5cm taakse päin,ja avot pata on kolossaan!koneessahan on erillinen alipainepumppu joten niit joutuu väkästellen vähä,samoin ohjaustehostimen pumppu on toisel puolella joten siihenki on syytä paneutua,poonuksena erilisestä alipaine pumpusta laturivalikoima laajenee.sähköist sen verran et naftapumpun töpselin pitäs käydä suoraan,samoin startin,mut lataus ja hehkutus on omaa disainia.syyläri kyl kannattaa hankkia kj oma tai teettää omast syylärist,tai siihen lisätä ainaski korkki!ja eroo onki koneitten kesken ku yöllä ja päiväl,on vääntöö ja muuteski jaksaa mennä kivasti,sit ku lisää kennon viel keulalle ja käy syöttö ruuvill,niin muuta ei sit tarvitakkaan!oma katiska jakso mennä gepsin mukaan 35greepyil 135km/h,ois menny kovempaakin mut renkaat rupes vopeltamaan sikana niin joutu hellittään,ja auto oli lattiast kattoon reissu kamaa täynnä,et suosittelen!!!!

Arpe 24.07.2009 19:54

Mie suunnittelin just tuota E-versiota. Jonkunhan sitäkin pitää kokeilla.

Ja haasteethan on tehty voitettaviksi :)

-MaTTi- 24.07.2009 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 577992)
Mie suunnittelin just tuota E-versiota. Jonkunhan sitäkin pitää kokeilla.

Ja haasteethan on tehty voitettaviksi :)

Varmistu että saat johtosarjan, ECU:n ja mahdollisen ajonestolaitteen + siihen sopivan avaimen mukaan.

Syöttöjen ruuvailuhan ei ole ihan niin helppoa E:n kanssa. Ei kovin tummaa saa kotikonstein + boxilla.

Arpe 24.07.2009 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 578001)
Varmistu että saat johtosarjan, ECU:n ja mahdollisen ajonestolaitteen + siihen sopivan avaimen mukaan..

Jep tuohan sitä hiukan hankaloittaa,kun täytyis saada täydellinen paketti kaikkine sähkökamppeinen.
Muutoskatsastus on sit jo oma projektinsa.

pulu 24.07.2009 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 577992)
Mie suunnittelin just tuota E-versiota. Jonkunhan sitäkin pitää kokeilla.

Ja haasteethan on tehty voitettaviksi :)

mitä vähemmän sähköö maasturis sen parempi!!!no voihan sen lastuttaa sitte!

SuurSyömäri 24.07.2009 22:45

Ei kannata laittaa. Ei niistä lisätehoista ja paremmista kytkimistä oo kenellekkään mittään hyätyä...:cool:

Micco 25.07.2009 14:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 577992)
Mie suunnittelin just tuota E-versiota. Jonkunhan sitäkin pitää kokeilla.

Ja haasteethan on tehty voitettaviksi :)

Kysyppä pojilta jos vaikka myisivät complete paketin ilman laatikkoa tai sit lisä haastetta ja automaattilaatikkokin vielä asentaen.
http://www.japanimports.fi/index.php?pageid=3&lang=fi
http://www.japanimports.fi/lisatiedo...d=3&sid=6&ik=1

toyota4x4 27.07.2009 23:52

juu tossa ei sit saata olla alennus vaihteistoa?? hiacen kone.pulu kyseli tota mosaa. etu kardaani kuskin puolella= mogin akselit ;)

Arpe 28.07.2009 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 578789)
juu tossa ei sit saata olla alennus vaihteistoa?? hiacen kone.pulu kyseli tota mosaa. etu kardaani kuskin puolella= mogin akselit ;)

Hakusessa olis täydellinen 1kz-te moottori kaikkine johtosarjoineen+boxeineen eli
periaatteessa käyntikuntoinen paketti,joka olis tarkoitus sovittaa manuaalilaatikkoon.
Mieluiten läjän omaan laatikoon tai jonkun sopivan vaihteistovirityksen avulla lj:n jakolaatikkoon.
Ei raaskiis luopua tuosta välitetystä/laakeroidusta jakoaskista,tai värkätä taas uusia välityksiä johonkin muunmalliseen jakolaatikkoon.
Tulee muuten taas liian työläs projekti,jos joutuu kaiken vääntämän alusta asti.

SuurSyömäri 28.07.2009 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 578960)
Hakusessa olis täydellinen 1kz-te moottori kaikkine johtosarjoineen+boxeineen eli
periaatteessa käyntikuntoinen paketti,joka olis tarkoitus sovittaa manuaalilaatikkoon.
Mieluiten läjän omaan laatikoon tai jonkun sopivan vaihteistovirityksen avulla lj:n jakolaatikkoon.
Ei raaskiis luopua tuosta välitetystä/laakeroidusta jakoaskista,tai värkätä taas uusia välityksiä johonkin muunmalliseen jakolaatikkoon.
Tulee muuten taas liian työläs projekti,jos joutuu kaiken vääntämän alusta asti.

Eli siis se kytkinkoppa pitää olla manuaalivaihteisesta... mieluiten jostain 4runnerista tai KJ9X sarjalaisesta. Silloin sen paketin saa ynpättäyä läjään ilman suurempia ongelmia.
Tarkoittaa siis sitä että vaihteisto pysyy samanlaisena Kuin on läjässä ollutkin.

Hiasen kopista en tiä minkälaisia ovat.

toyota4x4 28.07.2009 21:55

siis on tiedossa 1kz-te täydellinnen paketti manuaali laatikkoon käypä.n.2000e sis kytkin koppa ja j-hihnat startit laturit ymm

pulu 28.07.2009 22:11

kysäseppäs tolt eestin poitsul nimelt toomas!!!silt ollaa noudettu läjän keulallekkin sopiva paketti!http://www.maasturid.ee/index.php?op...tpage&Itemid=1

Rekisteröimätön 06.02.2010 12:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 578170)
Kysyppä pojilta jos vaikka myisivät complete paketin ilman laatikkoa tai sit lisä haastetta ja automaattilaatikkokin vielä asentaen.
http://www.japanimports.fi/index.php?pageid=3&lang=fi
http://www.japanimports.fi/lisatiedo...d=3&sid=6&ik=1

Muutama kysymys olisi

Mitäs täytyisi tehdä jos laittaisi automaatin kanssa tuon koneen ja olisiko siinä edes mitään järkeä?

Ja toinen että täytyykö sen kytkinkopan olla juuri tuosta 1kz-t:stä vai käykö muutkin 4runnerin kopat?

niin ja autohan oli lj70

SuurSyömäri 06.02.2010 13:20

1. Tojotan automaatit on pääosin sen verran vammasia ettei niihin saa oikein jakovaihteiston välityksiä. onnistuu toki. Muttei kannata pilata elämäänsä sen kanssa. Tojotan automaatit on täynnä sähköpiuhoja.

2. Joo kytkinkopan pitää olla 1KZ-T tai 1KZ-TE koneesta Muut kytkinkopat EI käy. Mutta muita vaihteistoja voi kytkeä ton kytkinkopan perään. Esim joissain Jeepin lootissa on samoja pulttijakoja kytkinkopan kiinnityksessä vaihteistoon. onko sitten kytkinakseli sopiva on taas toinen jutska. 4runnerissa mallista riippumatta (V6, 2LT) on pieni kytkinlevy eli kopat on kinttanoita. ELLEI kyseessä ole juuri 4runner 1KZ-T koneella..........

Ja jos haasteita kaipaa ja pörinää niin laita sinne konehuoneeseen V6 eli 3VZE Se pulttautuu suoraan LJ:hin 3VZE kytkinkopalla koska päävaihteisto on täysin sama. Taas joutuu tietty sähköjen kanssa pelleilemään mutta elämä on.

Arpe 06.02.2010 14:01

Kyselin syksyllä useampaan kertaan noilta japanista osia tuovilta virmoilta noita 1KZ-TE moottoreita. Koneita löytys ja varsin kohtuuhintasiakin,mutta sähköosiltaan täydellistä pakettia ei tuntunu löytyvän mistään.
Kaikki oli "sivuleikkureilla" purettuja,eli boxit ja kaasupokimet yms.korissa kiinniolevat osat oli jääneet jaappanin maalle.
Lisäksi tarjolla olevat oli poikkeuksetta automaattilaatikolla eli vauhtipyörä/kytkin/kytkinkoppa osasto olis pitäny hommata tai soveltaa jostain muusta.
Tosin vauhtipyörän ja kytkimen keksiminen ei ole läheskään niin hankalaa,kun etsiä noita puuttuvia ohjausboxeja ja korjailla katkottuja johtosarjoja.
Paras vaihtoehto olis uittaa japanista koko käyntikuntoinen keulaosa.Sais kaikki tarvittavat palikat ja ehjät johtosarjat.
Kyselin myös noita kokonaisia keuloja,mutta kukaan ei useammasta tiedustelusta huolimatta, kyennyt kertomaan hintaa mitä tuo irtileikattu keulaosa maksaa suomeen tuotuna.
Pitäs varmaan keväänmittaan kysellä uudelleen, jos jostain sattus täydellinen moottoripaketti löytymään.
Eli toistaseks mennään 2LT:llä :)

SuurSyömäri 06.02.2010 19:14

Suitsemine kahjustab terviist... nyt tarvii mennä vain merta edemmäs kalaan. Nopein noutaa hintaan n. 1800 erkkiä. selaile tota sivua niin vastaus löytyy.

http://www.maasturid.ee/index.php?op...&limitstart=30


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).