Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   DKW Munga (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52844)

MikaJ 14.11.2008 00:29

DKW Munga
 
Vaikka autoja löytyy tallin täydeltä, niin tämä on ensimmäinen maasturini. Tai maasturi ja maasturi, hemmetin epämukava kulkine nelivedolla, eikö se sitten semmoinen ole...

Tuollaisena se tuli ostettua, selvää oli että väri tulee todella nopeasti vaihtumaan.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/IMG_2...g/_smaller.jpg

Sattumalta löytyi paikallisen rengasliikkeen wanhasta varastosta iskemättömät sopivat kummitkin, lisäksi vielä kun muutaman viinapullon voimalla yksi perjantai ilta sain uuden värin päälle, niin mietinnässä oli että tästähän tuli ihan hyvä (vanteet maalaamatta kuvassa).
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/IMG_2...g/_smaller.jpg

Kuten aina, mulla karkaa kaikki projektit ihan käsistä. Tehonlisäystä varten oli jo hankittu osat moottorin turbottamista varten... Ulkonäköpuolelle viimeinen niitti taisi olla puhelinsoitto "Nyt mulla olis renkaat sun autoon, jos kiinnostaa". Niinpä alle 6x16" renkaiden tilalla löysi 245/75/16" pallot.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Munga/12112...g/_smaller.jpg

Voimansiirto aika perinteistä, akselit ilman lukkoja, kiinteä keskiveto, alennusvaihteet... Jousitus on poikittaiset lehtijouset ja moottoriksi on jälkeenpäin vaihdettu Opelin 1.2litrainen OHV-kone.

Seuraavaksi projektissa edessä kopan reilu korotus rungolta, sekä jousipakkojen purkaminen ja rasvaus. Nykyisellään jousitus ei meinaa liikkua yhtään mihinkään, +40vuotta on jumittanut ne riittävästi. Sitten vähän voimaa lisää, että pääsee liikennevaloista ripeemmin pois alta kaupungissa. Varmaan täällä jotain tyhmiä tulen kyselemään jos askaruttaa joku maasturipuolen homma, ensimmäinen maasturi, muttei todellakaan ensimmäinen projektiauto.

Niin aivan, mitään varsinaista maastolelua tästä ei olla tekemässä. Maastossakin tullaan varmasti silloin tällöin käymään, mutta pääasiassa kesäkruisailupeli.

sisua45 14.11.2008 00:56

Hienoa, erilaisia maastoautoja...! :) Aavikko väritys istuu kyllä paljon paremmin kuin tuo hippi-vihreä.

Mitäs vuosimallia tuo on? Paljonkohan näitä on tehty, ja onkohan näitä montaa suomessa?

http://farm1.static.flickr.com/150/3...9e1229.jpg?v=0

http://farm1.static.flickr.com/134/3...333e3f.jpg?v=0

http://www.motorradbuch.de/Bucher_de...ages/Munga.jpg

Joske 14.11.2008 01:00

Vähänkö on pornahtavan näkönen laitos!!!! :D:D:D:D:D:D
Lainaus:

onkohan näitä montaa suomessa?
Ei taatusti ole, ehkä kymmenkunta?

diakka 14.11.2008 09:48

hoho oon tienny kyllä tommosesta autosta mutta en ole tajunnu että on audi(ex autounion),liekkö q7 edeltäjä?:D

MikaJ 14.11.2008 12:28

Vuosina 1956-1968 valmistettu kokonaisuudessaan 46750kpl, joista noita pitkiä malleja 7130kpl (Tarkkaan kun noita mainoskuvia katsoo, niin huomaa että autojen takaosissa löytyy pituuseroa). Kyseinen yksilö on ihan viimeisimpiä vuodelta 1967. Auto on täysin kunnostettu ja läpikäyty 1989, jonka jälkeen sillä on edellinen omistaja ajanut pari kertaa vuodessa ja muuten säilytetty lämpimässä tallissa. Kunto on sen mukainen, ei ruosteen ruostetta ja kaikki pultit lähtee nätisti auki.

Kuten melkein 99% ihmisistä luulee väärin, niin Audihan tuo ei ole. Rinkulat on kyllä keulalla, mutta tuohon aikaan ne ei vielä ollut Audin käytössä vaan Auto-Unionin. Tosin Auto-Union teki/omisti Audin, DKWn, Horchin ja Wandererin, että sen puolesta nimitys Audi ei täysin väärä ole (nippelitieto, neljä "audin" rinkulaa tulee juuri tuosta Auto-Unionin ajoilta, jolloin ne edusti neljää eri merkkiä). Mutta preQ7:ksi tuota tulee sanottua itsekkin välillä, ostin edellistä korimallia olevan kun ei ollut varaa uusimpaan.

Ei ole pienintäkään hajua että kuinka monta noita Suomesta oikeasti löytyy, pieni epäilys että yhtään ei ole rekisterissä tuon lisäksi. 2-3kpl vajaakuntoisia lyhkäsiä malleja tiedän että on jossain päin Suomea talleissa/metsissä. Onneksi ei ole varaosien tarvetta tuossa ainakaan vielä, vaikka Saksasta niitä vielä käytettynä löytää kohtuullisella etsimisellä. Takaperä nyt pitää pientä ääntä 60-80km/h vauhdeissa, mutta annetaan sen mennä ominaisuutena :)

Tuolla pientä tarinaa hakureissusta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65936

ZeiZei 14.11.2008 14:11

Ja tuo 3 = 6 viittaa orkkis koneeseen (3 pytty 2T) joka muka vastaisi kuusi sylinteristä nelarikonetta. :)

sisua45 15.11.2008 00:33

Lainaus:

Tuolla pientä tarinaa hakureissusta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65936
Oli muuten hauskaa luettavaa, varsinkin se 10 km ajo Tukholman läpi aamuruuhkassa peruutus vaihteella. :D:D:D:D <--- Auto-Unionin renkaat.

Itse ajoin 3v sitten V6 passatilla Mannheimista Tukholmaan, samoilla silmillä. Saattaa tuossa Mungossa olla "vähän enemmän ajamista". :)

Eikö tuo DKW:n kone ollut Saabissakin? Ja taisi Warrenkin moottori olla tuosta kopioitu.

-MaTTi- 15.11.2008 00:44

Kyl on tyylikäs peli, on niin virtaviivaisesti muotoillut etulokkarit ja kaikkee... :D

Taas oppi jotai uutta, en tienny tällasen olemassaolookaan vielä eilen.

HANE 15.11.2008 20:00

Siisti vekotin!
säilytä mahdollisimman paljon tuota alkuperäistä muotoa ei tuu jokapäivä vastaan tommosia.

MikaJ 16.11.2008 11:52

Ulkomuotoihin ei kyllä kosketa millään tavalla, turha pelätä että leivotaan lasikuidusta levikkeitä ja spoilereita :D Ulkonäkö muuttui aika paljon haluttuun suuntaan kun vaihtoi noi 245/75/16 renkaat alle. Sen verran muutosta vielä tulossa että tosiaan katotaan minkä näköinen tulee jos koria nostetaan rajusti ylös, ja lyödään 12,5" leveet kumit alle "muovilistalevikkeillä". Jos menee ihan överiksi sitten niin pistetään noi takaisin ja lyödään koppaa takaisin alaspäin vähän (pakko sitä on vähän noilla renkailla nostaa). Tarvis vaan jostain saada halvalla sopiva rengas/sarja testiä varten.

Tuntuu olevan vähän heikosti tarjontaa 16" koossa, 15" ei oikeen käy kun orkkis vanteet tulee levitettyinä takaisin. Muutenkin autossa on hieman perverssi pulttijako näin maastoautoilun kannalta, 4x100. Hetken aikaa sai katalogia selailla että löytyi sellaiset tilapäisvanteet millä kehtaa ajella, jostain syystä mitkään blingbling vanteet ei ollut vaihtoehto :D

sisua45 16.11.2008 12:36

Lainaus:

Tuntuu olevan vähän heikosti tarjontaa 16" koossa, 15" ei oikeen käy kun orkkis vanteet tulee levitettyinä takaisin. Muutenkin autossa on hieman perverssi pulttijako näin maastoautoilun kannalta, 4x100.
Muistaakseni Renault Lagunasta löytyy 16" peltivanteita 4x100 jaolla, ja varmaan myös 15".

MikaJ 16.11.2008 12:50

Löytyy juu, mutta niitten ulkonäkö ei oikeen miellytä, eikä leveyttä löydy ihan tarpeeksi. Astrasta löytyy myös 16" peltiä. Eipä tuo nyt toivottavasti ihan mahdottomasti maksa kun orkkiksista muokataan 9-10" leveät.

Tokihan jos ei tunnut 16":sia löytyvän testiin sopivaan rahaan, niin voihan sitä 15":siakin kokeilla toisilla vanteilla, jonkun nurkista kumminkin saa lainaksi 15" vanteet. Ei vaan viittisi ostaa uutta 800e rengassarjaa jos ei miellytäkkään lopputulos, renkaita+vanteita on muutakin talli täynnä, valitettavasti vaan vähän väärän kokoisia...


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).