Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kumpaa suosittelette, Nissan kingcappi vaiko hiluxi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49162)

Petra 27.07.2008 19:17

Kumpaa suosittelette, Nissan kingcappi vaiko hiluxi?
 
Hyvät neuvvot tarpeen, ostoslistalla ois (vm -86-91) nelivetonen avolava, päivittäistä käyttöä, metästystä ja satunnaista kärryn kiskomista varten.

Kumpi parempi, Nissani vaeko Tojota, bensa vaeko diisseli?

Rekisteröimätön 27.07.2008 19:20

Niin ja toki saa myydäkki tuommosen kulukineen jos sattuu hyvä ja ylmääräne olemaan.

A-P 27.07.2008 19:36

Itte jos ostasin, ni Nissan.

Rausku4x4 27.07.2008 20:35

Itse suositelisin hiluxia jäykällä etuaksellilla. Ei ole ainakaan ekan mettäreissun jälkeen auraukset päin vittua. Kyllä itse luottaisin tuohon varman toimiseen toyotan diesel koneeseen.

jamppa.w 27.07.2008 20:44

kumpi vaan. mut tojakki on kyl tekniikaltaan parempi.

ugly_hj 27.07.2008 20:50

No jäykkäkeula hilux.

-pajero- 27.07.2008 20:56

HILUX jäykällä akselilla

Petra 27.07.2008 21:23

Onko sitte erroa diisselin ja bensa konneen kestävyyessä?

revu 27.07.2008 21:46

2.4L diesel hilux jäykällä etuakselilla. omasta mielestäni ainakin parempi jousitus.
e: ja käsittääkseni diesel kone on paljon kestävämpi.

j1s 27.07.2008 22:54

ja dieselillä kärsii sukeltaa syvemmälle. ei mee hermot kipinän kanssa :D

Rekisteröimätön 27.07.2008 23:36

No jos ton ikäistä hakee niin pensakoneisena löytyis varmasti helpommin koriltaan ja rungoltaan ja tekniikaltaankin parempi yksilö. Ton ikäiset nokimoukarit rupee olemaan jo järjestäin +500tkm ajettuja, joukossa vanhoja raksahuoria ja kiinteistöfirmojen puskutraktoreita.
Ja kuka sitä diiselin kalkatusta oikeesti jaksaa kuunnella? Ja jos oikeen kiirettä pitää niin kunnossa olevalla pensa nismolla voi motarilla pitää kevyesti 140km taulussa, ja radiotakin voi vielä kuunnella.

Rekisteröimätön 28.07.2008 09:15

jäykkä etu-akselinen hilux.saapi edullisesti lukkoja (tml.) sekä kaikkea muuta kivaa esim.tuplajakis hilppeitä yms.ainoa huono puoli diesel nakussa on tehon puute.

KJ-Wilho97 28.07.2008 09:38

No Nissani tietty, kun itsellä semmoinen on.
2.4 ruisku bensa, ja hyvin on pelannut.
On tosin kevyessä hiekkatie ajossa.
Löytyy ilmastointia yms.

j1s 28.07.2008 09:43

Kylläpä noita on välillä nettiautossa näkyny vanhoja diesel hiluja joilla on ajettu alle 200tkm.
Itse en ainakaan tule enää bensa autoa ostamaan jossei dieselin hinta nouse aivan tähtitieteelliseksi.
Ja tossa on pihalla kaksi kingkäppiä vm 85 ja 84 toisel ajettu 280tkm ja toisel 207tkm dieseleitä nekin.

Ja jos tuntuu että dieselistä teho loppuu ni sen voi helposti turbottaa.

La tuskaa 28.07.2008 09:57

Ei sitten niin kumpaakaan.

landruiseri 28.07.2008 14:31

no jos tulee kevyeen käyttöön että metsästys ym. niin suosittelen king cabbia, ittellä oli vuoden sellainen, mukava ajaa tielläkin kun ei nimenomaan ole sitä jäykkää etuakselia.. ja näkyy nuo japsi diisselit kestävän ihan hyvin, riippuu aikas paljon käytöstä saako niitä rikki.

piukepoy 28.07.2008 18:13

Kallistusin kanssa hiiluksiin vaikka diiselin jörinä onkin turhan suuri, mutta kaupassahan myydään peltoreita jos ei halua kuunnella.

burton 28.07.2008 19:35

HILUKSI!!! ja jäykällä akselilla tietenki. tosin teho ei päätä huimaa mut jos renkaan pitää 31-33 haarukassa eikä mitää foffia harrasta niin kestävämpää laitetta saa hakea!

lapikas 29.07.2008 13:21

http://www.nettiauto.com/2049384
siinä ois hiluksi turbo koneella niin huilaa kärrykin.
mettälle sopivat rattaatkin on jo alla ja matkaan saa lasikuituisen lava katteen kolmella luukulla.
helppo pakata ja purkaa romppeita kyytiin ja pois.
katu uskottavuutta luomaan saa myös jenkki autosta kavennetun lava kaaren.
eikä tarvi hitsata.

Rekisteröimätön 29.07.2008 14:04

Kumpi ompi parempi, siinäpä pulma.. Jos ei aio rakennella eikä offailla varsinaisesti niin valkkaisin kyllä King Cabin. Perustelut: hyvä ajaa ja vetää paremmin kuin Toyota vaikka tehoa on paperilla vähemmän. Tälläisen -90 luvun alusta saa halvemmalla kuin vastaavan ikäisen hiluxin, eli siis samalla hinnalla voi ostaa parempi kuntoisen. Mutta jos pussissa on painetta niin LN110 hilu voisi olla asiaa, tosin näistä huudellaan hyvistä yksilöistä +8000€.
Jos isoja kärryjä tarvii useasti vetää niin kaikilla 2.4-2.5 diesel pick-upeilla (ilman turboa) tulee itku silmään. Bensavehkeistä ei kokemuksia.

Mutta katsele tarkkaan, vanhat autot on kaikki yksilöitä. Mieti myös omat kyvyt korjata ja huoltaa, vai ostaako uudempi?

PatrolGR 29.07.2008 16:57

king cappi on kyllä hyvä ajaa tiellä, mutta bensana aikalailla perso juomiselle. Kokemukset siis -88 king cap

Petra 29.07.2008 18:42

Thanks vinkeistä, nyt vaan kyttäämään että kummasta merkistä se helmi löytyy...

Rekisteröimätön 29.07.2008 18:48

En suosittele bensaa
 
Älä ainakaan Taroa / Hiluxia osta bensa koneella, mikäli rahalla ja polttoaineenkulutuksella on jotain merkitystä. Itselläni on ruotsista tuotu 2,4 EFI Taro ja polttoaineenkulutus on päätä huimaava. Maantiellä yli kymmentä ja kaupungissa paria kymppiä. Itselläni on dieselöinti menossa tuohon omaan autoon, liekkö se järkevää, sitä en tiedä.

-A.P-

PeteTurku 29.07.2008 19:41

Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.

terppi 29.07.2008 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 477437)
Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.

Ei kai, jos on vääntöjouset kiristetty päätyyn.. ;)
Eiks sul sillee ne ollu, muistaakseni joskus juttelit jotai sellaista.


Sivu luotu: 21:54 (GMT +2).