Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   M1 vs. M1G (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36821)

heicola 09.10.2007 20:58

M1 vs. M1G
 
Tuossa korotuskalikoita kaavaillessani autooni tulin (onneksi) tarkastaneeksi myös rekisteriotteeni, jossa ajoneuvoryhmän kohdalla kaunisteli M1 ilman gaytä, eli hetkeksi jäihin palikoiden laitto, kun tuo korotuspalikoiden laitto ei "perus" 3500kg nelivetoisessa henkilöautossa ole sallittua.

Mites nuo M1 ja M1G pelit eroavat toisistaan, muuten kuin rakenneltavuutensa tiimoilta. Lähinnä kiinnostaa miten esim. vakuutukset tai verot yms. muuttuvat, vai muuttuvatko lainkaan?

Sen on pakko olla sallittua, jollei sitä ole erikseen kielletty...

savu 09.10.2007 21:40

kukas sen muka kieltää

"sisäpiiri safarit,fi"
montenegros #26
FJDC ry

Kelaperse 09.10.2007 22:01

ööö, siis sen g:n sa ku sanoo että haluaa sen, käsittääkseni siis, eli eivät eroa mitenkään, mutta varmaan tämänkin joku taas kumoaa...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

33SD 09.10.2007 22:45

Lainaus:

quote:
ööö, siis sen g:n sa ku sanoo että haluaa sen, käsittääkseni siis, eli eivät eroa mitenkään, mutta varmaan tämänkin joku taas kumoaa...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Näin oli ainakin N1:ssä, inssikin ihmetteli että "siinähän pitäis se G olla, mihin lienee matkalle hukkunut" ja teki uuden otteen.


nöfnöf 09.10.2007 22:56

Tuossa käsitelty asiaa
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...?TOPIC_ID=3033
M1 ei ole sama kuin M1G

H&K 10.10.2007 05:46

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=17607


heicola 10.10.2007 09:10

Jep, jep.
Lueskelin jutut jo eilen iltasella, mutta kumpikaan topiceista ei vastannut, esim juuri tuossa ensimmäisessä olleeseen lauseeseen
"Näillä ajoneuvoluokilla on erilaiset säädökset rakenteen muuttamiseen (ja verotukseen)" ja etenkin tuo verotusjuttu mua kiinnostaa.
Ilmeisesti jutulla meinataan toisinpäin muuttamista M1G -> M1, jolloin ainakin ongelmaksi muodostuu, jos/kun auto on sen verran vanha, että on tuotu alkujaan maahan puolenveron M1G maastohenkilöautona, joka halutaan muuttaa täysiverolliseksi M1 Henkilöautoksi. Tällöin veroseuraamuksia varmasti tulee, kun kerran Suomessa eletään.
Mutta onko M1-luokan ajoneuvosta M1G:ksi muuttamisessa jotain verotuksellisia tai vakuutukseen liittyviä asioita, jota pitäisi ottaa huomioon?
Tumpelot inssit nyt on vaan tumpeloita inssejä, jotka saavat saman palkan, sanoivat mitä sanoivat asiasta mistä eivät tiedä, tai eivät ole halukkaita ottamaan selvää. Mutta niistä selviää yleensä ottamalla itse asioista Paremmin selvää ja olemalla asian mukaiset paperit olemassa - jonka takia topicin aloitin.

Sen on pakko olla sallittua, jollei sitä ole erikseen kielletty...

HeikkiH 10.10.2007 10:07

Lainaus:

quote:
Mutta onko M1-luokan ajoneuvosta M1G:ksi muuttamisessa jotain verotuksellisia tai vakuutukseen liittyviä asioita, jota pitäisi ottaa huomioon?
Ei ole mitään vero tms seuraamuksia.

Heikki H.

FJDC
Montenegros #21

heicola 10.10.2007 11:08

Kiitos Heikki H.

Sen on pakko olla sallittua, jollei sitä ole erikseen kielletty...


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).